چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

حضور مرزبان با دو مستند در هشتمین جشنواره فیلم عمار

آرم عمار

سینماپرس: فاطمه مرزبان، کارگردان و مستندساز گفت: امسال با دو مستند «در آستانه فصل سرد» و «من می مانم» در حوزه های جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می‌کنم.

به گزارش سینماپرس: فاطمه مرزبان، کارگردان و مستندساز کشورمان با اشاره به حضورش در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: امسال با دو مستند «در آستانه فصل سرد» و «من می‌مانم» در حوزه‌های جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی در این دوره جشنواره شرکت می‌کنم.

وی افزود: مستند  ۲۰ دقیقه‌ای «در آستانه فصل سرد» روایتگر زندگی مردم روستایی به نام «خانقاه» است که مردم آن به علت عدم دسترسی به شبکه‌های تلویزیون، اقدام به نصب دیش و استفاده از ماهواره می‌کنند.

مرزبان خاطرنشان کرد: مخاطبان در مستند «در آستانه فصل سرد» معلم روستایی را می‌بینند که وقتی با تغییر رفتار بچه‌های مدرسه به دلیل استفاده از ماهواره روبرو می‌شود تصمیم می‌گیرد تا با اقدامات فرهنگی از جمله نمایش فیلم، در جهت اصلاح وضعیت موجود حرکت کند.

وی اضافه کرد: ساخت این مستند از پاییز سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و امسال نیز آماده نمایش شده است. هدف از تولید این اثر، به تصویر کشیدن پیامدهای استفاده از ماهواره برای مردم، بخصوص جوانان و نوجوانان است.

مرزبان با اشاره به دیگر مستند خود با عنوان «من می‌مانم»  بیان کرد: بعد از سیلی که در سال ۱۳۷۲ در جزیره آشوراده گلستان رخ داد مردم، آنجا را ترک می‌کنند و تنها یک فرد می‌ماند که به کار پرورش، تربیت و آماده کردن اسب‌های ایرانی برای حضور در مسابقات مشغول می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: با توجه به این موضوع تصمیم گرفتم تا زندگی و فعالیت‌های این فرد را در جزیره آشوراده به تصویر بکشم. در حقیقت پیامی که این مستند به مخاطبان انتقال می‌دهد عدم نیاز به واردات اسب از خارج به داخل کشور است، زیرا بهترین اسب‌ها را در ایران داریم.

مرزبان خاطرنشان کرد: مستند «من می‌مانم» در زمان ۲۸ دقیقه و در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و هم اکنون نیز آماده نمایش است. وی با اشاره به در پیش بودن جشنواره عمار اضافه کرد: این جشنواره با توجه به اینکه هشتمین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند جا دارد تا از هیات داوران شناخته شده و حرفه‌ای‌تری استفاده کند، به عبارتی بهتر فیلمسازان علاقمند هستند تا با هیات داوران هنری‌تری روبرو شوند.

این مستندساز یادآور شد: این جشنواره فیلم، نقش و تاثیر بسیار مثبت و خوبی در حوزه مستند برای گردهمایی فیلمسازان جوان کشور دارد. ضمن اینکه اکران‌های مردمی نیز امتیاز ویژه‌ای برای جشنواره فیلم عمار محسوب می‌شود چرا که از طریق، فیلم‌ها در دوردست‌ترین روستاها و مناطق ایران هم نمایش داده می‌شوند.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و فیلمسازان و علاقه‌مندان تا ۳۰ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به Ammarfilm.ir  اثر خود را در یکی از بخش‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی»، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، به دبیرخانه تحویل دهند.

*مشرق نیوز

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.