سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

پیام تسلیت تابش در پی وقوع زلزله کرمانشاه؛

نقش هنر و رسانه در گسترش دانایی و ارتقای ایمنی موثر است

علیرضا تابش

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی پیامی وقوع زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه را به مردم ایران به ویژه حادثه دیده‌گان این استان و خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، وقوع حادثه غم‌بار زمین لرزه در غرب کشور و کرمانشاه که باعث جان باختن و مصدوم و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز شد، موجب تاسف و تاثر جامعه هنری کشور گردید.


چه زود فراموش می‌کنیم رودبار و بم را و چه ناباورانه دچار نسیان می‌شویم لرزه هولناک بویین زهرا و حضور آرام بخش و تاثیرگذار جهان پهلوان روزگاران نه چندان دورمان تختی جاودانه، کیارستمی بزرگ با دوربین خرده بینش که رودبار را دوباره از زیر خروارها تل و خاک احیا کرد. برگزاری کنسرت استاد محمدرضا شجریان برای همدردی با مردم بم و کیانوش عیاری نازنین که “بیدار شو آرزو” را در بم ساخت. بانوان سینما فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی، از پیشگامان حضور موثر در بم بودند و صبورانه با چمدانی دارو بی هیچ منتی در آغازین روزهای بحران میان زنان و کودکان ماتم‌زده راهی یافتند و در دل‌هایشان ماندگار شدند و یادمان نمی‌رود فراخوان عزت سینمای ایران را در حمایت و یاری از کودکان افغان و همدردی پرویز پرستویی با کودکان بازمانده از زلزله ورزقان. اجرای سمفونی لیلی و مجنون توسط لوریس چکناواریان در پاریس به یاد کشته شدگان زلزله بم و ابراز همدردی با بازماندگان آن حادثه غمناک، و چه بسا همین راز ماندگاری هنرمندان ایرانی است.


بار دیگر هنرمندان و سینماگران نجیب ایرانی، اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع هنری و ورزشی را دعوتی دوباره می‌کنیم؛ برای «پویش ایمنی، امداد و مدیریت بحران»، چهره‌هایی که همواره در امور خیر پیشگام‌ترین پیشگامان بودند چرا که نقش هنر و رسانه در گسترش دانایی و ارتقای ایمنی هموطنان برجسته و موثر است، کشور ما حادثه‌خیز است و رسانه‌ها و هنرمندان شاخص در ارتقای افکار عمومی و بالا بردن اطلاعات و حساسیت آن‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند. این پویشِ مردمی می تواند آغاز کاهش آسیب های بعد از حوادث و بحران‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.