یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

داستان عروسک چوبی در چند فیلم و یک تئاتر

پینوکیو

سینماپرس: داستان پینوکیو که در آرزوی تبدیل شدن به یک پسربچه واقعی بود در چند پروژه سینمایی و یک نمایش دوباره مورد اقتباس قرار می گیرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، شخصیت «پینوکیو» که نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی ایتالیا و در رمان معروف نوشته «کارلو کلودی» خلق شد و دستمایه تولید انیمیشن کمپانی دیزنی شده، دوباره در چندین پروژه رقیب سینمایی مورد توجه قرار گرفته و تئاتر ملی انگلیس نیز قرار است نمایشی خاص بر اساس آن همزمان با ایام کریسمس به روی پرده ببرد.

این نمایش از تاریخ یک دسامبر در محل تئاتر ملی انگلیس و با همکاری بخش تولیدات نمایشی کمپانی دیزنی و به کارگردانی «جان تیفانی» به روی پرده می‌رود؛ کسی که نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» از وی رکورد بیشترین جوایز اولاویر را از آن خود کرد. این کارگردان تئاتر قول داده شخصیت پینوکیو را به گونه‌ای که قبلا نظیر آن دیده نشده روی صحنه ببرد و قرار است از آهنگ معروف انیمیشن معروف دیزنی در سال ۱۹۴۰ نیز با تنظیمی جدید در این نمایش استفاده کند.

«ماجراهای پینوکیو» نوشته «کالو لورنزینی» با نام مستعار «کارلو کلودی» برای اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ و به صورت سریالی در مجله کودکان منتشر شد و در سال ۱۸۸۳ به صورت یک کتاب منتشر شد. در سال ۱۹۴۰ نیز کمپانی دیزنی این داستان را در قالب یک انیمیشن به سینما آورد و پس از آن نیز تلاش‌های زیادی برای اقتباس سینمایی از این داستان صورت گرفت که آخرین آن به سال ۲۰۰۲ و فیلم «پینوکیو» ساخته «روبرتو بنینی» بازمی‌گردد که با بازخوردهای متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد.

نمایی از طرح اولیه شخصیت پینوکیو در فیلم ساخته «متئو گارونه»

در حال حاضر «متئو گارونه» کارگردان ایتالیایی با همکاری «جرمی توماس» تهیه‌کننده برنده اسکار هالیودی در حال ساخت اقتباسی سینمایی از داستان «پینوکیو» است و در پروژه‌ای رقیب نیز «رابرت داونی جونیور» با همکاری «دان جینز» به عنوان تهیه‌کننده در حال ساخت فیلمی جداگانه است و خودش نیز قرار است در نقش "پدر ژپتو" بازی کند.

همچنین «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان مطرح مکزیکی سال‌هاست در تلاش برای ساخت پروژه‌ای استاپ-موشن از داستان پینوکیو است، گرچه هفته گذشته اعلام کرد هنوز نتوانسته سرمایه‌گذار این پروژه را پیدا کند.

نویسنده انیمیشن جدید «سیندرلا» کریس ویز  نیز مثل اینکه در حال کار بر روی پروژه‌ای مجزا با محوریت داستان این عروسک چوبی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.