سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

یک تهیه کننده سینما در گفتگو با ما:

ما جشن نمی خواهیم، اعتبار را به جشنواره فیلم فجر بازگردانید/ برای اتفاقات پیش آمده در سینمای کشور متأسفم

«فیلم فجر»؛ جشن یا جشنواره؟ /۷

 سید محسن وزیری

سینماپرس: سیدمحسن وزیری تهیه کننده سینما گفت: ما جشن نمی خواهیم و تنها تقاضای مان از آقایان مدیر این است که این رویداد سینمایی را بیش از این خدشه دار نکنند و اعتبار را به جشنواره فیلم فجر بازگردانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بادام های تلخ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه برای یک جشنواره سینمایی مهم است اعتبار آن است اما متأسفانه ما سال ها است شاهد بی اعتبار شدن جشنواره فیلم فجر هستیم. جشنواره ای که در زمان تأسیس اش قرار بود به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های طراز اول سینمایی در دنیا بدل شود اینک کارش به جایی رسیده که دیگر چندان برای سینماگران وطنی هم اعتبار ندارد که برای اثبات این مدعا می توان به انصراف های کاندیداهای جشنواره در سال قبل اشاره کرد.

وی ادامه داد: واقعاً کدامیک از جشنواره های معتبر سینمایی در دنیا مانند یک جشن برگزار می شوند؟ چرا ما هنوز نتوانسته ایم در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر به یک ثبات برسیم؟ چرا مدیران و سیاست گذاران سینمای کشور و جشنواره فیلم فجر کمترین اطلاعی از قواعد برگزاری یک جشنواره استاندارد ندارند؟؛ این ها همه سوألاتی است که سینماگران با آن درگیر هستند اما کسی هم پیدا نمی شود که به این قبیل سوألات پاسخگو باشد.

وزیری سپس با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته ایم یک مکان دائمی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در نظر بگیریم و همه چیز در سینمای کشور ما سلیقه ای به پیش می رود اظهار داشت: تغییر مکان کاخ جشنواره فیلم فجر و آزمون و خطا کردن در روند برگزاری این رویداد سینمایی از نظر حرفه ای به هیچ عنوان درست نیست و همه این اتفاقات باعث آن می شود تا سال به سال از اعتبار این رویداد کاسته شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شاخه گلی برای عروس» در خاتمه این گفتگو با ابراز انتقاد شدید از مدیران سینمایی خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم که بسیاری از پیشکسوتان سینما از جمله بنده و امثال بنده حتی برای حضور در این رویداد سینمایی هم سال ها است دعوت نشده ایم؛ همه این موارد دست به دست هم داده تا این جشنواره نزد سینماگران ایرانی بی اعتبار شود. بی تدبیری ها و ناپختگی ها و برخوردهای جناحی و سلیقه ای با سینما و سینماگران اصلاً درست نیست و قطعاً تا چنین رویکردی در سینمای کشور وجود دارد ما نمی توانیم مجدداً شاهد رشد و تعالی سینمای کشور و جشنواره اصلی آن باشیم و امیدوارم که هرچه سریعتر تدبیری اساسی برای این رویداد سینمایی اندیشه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۳:۲۹
    0 0
    مدیران سینمای کشورما افراد واسطه وعاریتی هستند که رسالت خود را نمی شناسند ونمی دانند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.