دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹

شاهمرادی زاده در آستانه اربعین گفت:

متأسفانه مدیران از آثار ارزشی و مذهبی هیچ حمایتی نمی کنند/ کسانی در کنار مدیران حضور دارند که به آن ها خط دهی های ضد ارزشی می کنند

آثار تصویری و بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)/۱

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با بی توجهی حوزه تولید آثار تصویری به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) گفت: متأسفانه مدیران از آثار ارزشی و مذهبی هیچ حمایتی نمی کنند و این اتفاق باعث شده تا تعداد زیادی از هنرمندان متعهد و ارزشی بیکار و خانه نشین شوند و هیچ کس هم به فریاد آن ها نرسد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از اتفاقات شومی که سال ها است ما با آن روبرو هستیم این است که جلوی فیلمسازانی متعهد و دیندار و انقلابی که می خواهند دین و اسلام را در آثارشان ترویج کنند می گیرند؛ مثلاً اگر بنده بخواهم در فیلمم صحنه ای از یک مسجد که مردم در آن در حال راز و نیاز کردن با خدا هستند را نشان بدهم فوراً جلوی کار من گرفته می شود اما این در حالی است که آثار سیاه و تلخ و ضد ارزشی مرتباً در همین کشور ما تولید شده و به خورد مخاطب داده می شود.

وی سپس با بیان اینکه کسانی در کنار مدیران حضور دارند که به آن ها خط دهی های ضد ارزشی می کنند اظهار داشت: من بسیار متأسفم از اینکه می خواهند راه سینما و فرهنگ و هنر در کشور ما را از راه دین و خدا جدا کنند؛ این اتفاق شوم در حالی است که ما در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و سینمای هالیوود مرتباً شاهد تولید فیلم هایی هستیم که در ترویج دین مسیحیت ساخته می شوند و در اغلب فیلم های آن ها صحنه های دعا کردن و نیایش و کلیسا و... دیده می شود.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: در تمامی کشورهایی که صاحب صنعت سینما هستند سینما ابزاری برای دستیابی به اهداف حکومتی است اما متأسفانه در کشور ما برعکس است و ما کمتر شاهد تولید فیلم هایی هستیم که در راستای اهداف و افکار حکومت جمهوری اسلامی ایران تولید شوند. این اتفاق بسیار شوم و ناپسندی است که باید جلوی آن گرفته شود و من نمی دانم که نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور چرا هیچ واکنش درستی نسبت به این اتفاقات از خود بروز نمی دهند!؟

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه بسیاری از دستگاه های خارج از سیستم دولتی نیز حمایتی برای تولید آثار ازشی ندارند و یا به سمت فیلمسازان غرب زده گرایش دارند یادآور شد: بنده در زمان مدیریت آقای شرف الدین در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خدمت ایشان رفتم و از ایشان درخواستی برای تخصیص بودجه به یک اثر ارزشی داشتم اما دیدم ایشان به جای اینکه به بنده و یا مثال بنده اعتنایی کنند از آقای بهرام بیضایی دعوت کردند و در آن زمان بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی در اختیار ایشان گذاشتند تا آقای بیضایی به خرمشهر برود و فیلمی در رابطه با خرمشهر بسازد که البته این کار به سرانجام نرسید.

وی افزود: از سوی دیگر مابقی مدیران نیز عملکردی مشابه داشته اند؛ بنده مدت ها است فیلمنامه ای با عنوان «پای پیاده» را نوشته ام که موضوع آن در رابطه با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) است اما متأسفانه هیچ کس از تولید این فیلم حمایتی نمی کند و من برای اینکه این اثر ساخته شود به دفتر اکثریت تهیه کنندگان مراجعه کرده ام و آن ها تأکید کرده اند که چون دولت به آن ها بودجه ای نمی دهد نمی توانند قدمی برای تولید این اثر بردارند!

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» با انتقاد از تولید آثاری نظیر «نهنگ عنبر» در سینمای کشور اظهار داشت: همیشه از خودم این سوأل را می پرسم که آیا این سینما سینمای جمهوری اسلامی ایران است؟ ما چرا هیچ نشانی از دین، اسلام و انقلاب در سینمای مان نمی بینیم؟ چرا باید سینماگران متعهد و ارزشی خانه نشین شوند و در عوض آن ها فیلم ها و سریال هایی تولید شود که کمترین ارزشی ندارند و مخاطبان را به سمت و سویی سوق می دهند که شایسته نیست؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما باید در حوزه تولید آثار ارزشمند دینی، دفاع مقدسی، مذهبی و... پیش گام باشیم؛ هالیوود به طور مرتب علیه اسلام و ایران اسلامی مشغول کار و فیلمسازی است اما ما همواره شاهد آن هستیم که مسئولان مان دست روی دست گذاشته اند و هیچ تدبیری پدافندی در مقابل هجمه های آن ها ندارند؛ این در صورتی است که مسئولان فرهنگی کشور ما می بایست به صورت آفندی به آن ها حمله کنند و نگذارند که نقشه های شوم آن ها و لابی های صهیونیستی به نتیجه و سرانجام برسد؛ من بسیار متأسفم که ما در طول تمامی سال هایی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مان می گذرد حتی یک بار هم کار شایسته و مثبتی در مقابل با دشمنان قسم خورده مان انجام نداده ایم و مسئولان فرهنگی مان جمهوری اسلامی ایران را کشوری ذلیل نشان داده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.