سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

از پرداختن به موضوع شهدای نیروی انتظامی تا قتل های کودکان در «کابوس تلخ»/ غنی: عموم مردم از این نمایش استقبال می کنند

حامد غنی

سینماپرس: حامد غنی کارگردان تئاتر «کابوس تلخ» که قرار است به زودی در پردیس تئاتر تهران روی صحنه برود در رابطه با این اثر نمایشی گفت: «کابوس تلخ» روایتگر جانفشانی های مأموران نیروی انتظامی و برخورد آن ها با اشرار و شیاطین زمینی است و همچنین به موضوع بسیار مهم قتل های کودکان که در این اواخر در صدر اخبار رسانه ها بود اشاره می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «کابوس تلخ» قرار است به زودی در پردیس تئاتر تهران روی صحنه برود و ما به همراه عوامل این نمایش این روزها مشغول انجام تمرینات نهایی این اثر نمایشی هستیم. من اطمینان دارم عموم مردم از این نمایش استقبال خواهند کرد چرا که «کابوس تلخ» اثری برگرفته از واقعیات اجتماعی است که در بازه های زمانی مختلف مردم شریف ما را با خود درگیر کرده است.

این کارگردان ادامه داد: مهدی امینی خواه، امید زندگانی و پونه عبیسی جزو بازیگران اصلی این اثر نمایشی هستند و قرار است به زودی تعدادی بازیگر مطرح دیگر به این نمایش اضافه شوند اما از آنجا که این افراد نقش های کوتاه تری دارند قطعاً در روند اجرا و تمرینات ما تداخلی ایجاد نخواهد شد؛ همچنین طراح حرکات فرم این روزها با گروه خود مشغول انجام تمرین است چرا که بخش عمده ای از این نمایش به حرکات فرمیک احتیاج دارد.

غنی در رابطه با داستان این نمایش گفت: تمام تلاش ما بر این بوده که به مخاطبان خود بگوییم شیطان همه جا هست و باعث اتفاقات شر می شود، نمایش «کابوس تلخ» در مورد دزدیده شدن یک دختر است که با زجرهای فراوان در برزخ قرار می گیرد و یک مأمور نیروی انتظامی سعی بر نجات دختر دارد که در نهایت شهید می شود؛ وی بعد از شهادت با همسر و یکی از دوستان صمیمی اش در عالم رویا درد و دل هایی می کند و خانواده و دوستان او سوگوارش هستند.

وی در خاتمه افزود: همچنین بخش عمده ای از این نمایش به موضوع بسیار مهم اپیدمی شده قتل های زنجیره ای کودکان از جمله: اهورا، بنیتا، آتنا و... اختصاص دارد و چرایی چنین اتفاقات و پدیده های شومی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

کارگردان نمایش «کابوس تلخ» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم پرداختن به چنین موضوعاتی باید در اولویت کارگردانان در سینما، تلویزیون و تئاتر قرار بگیرد و خوشبختانه تهیه کننده این کار آقای سیدمرتضی موسوی هم با این امر موافقند چرا که با انجام کارهای فرهنگی و هنری می توان جامعه را از بسیاری مسائل آگاه کرد و در رابطه با موضوعات و معضلات مختلف اجتماعی با مردم سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.