چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

فاطمه معتمدآریا و کامپوزیا پرتوی در یک جشنواره تجزیه طلب

درمیشیان به دلیل تصادف به جشنواره سلیمانیه نرفته است!

معتمدآریا در جشنواره سلیمانیه عراق

سینماپرس: همه افراد و گروه‌ها از چند سینماگری که به بهانه سینما کنار تجزیه‌طلبان ایستاده‌اند تا همیشه ناراحت و غصه‌دار خواهند بود؛ سینماگرانی که مردم‌شان را رها کرده و با طرف مقابل عکس یادگاری گرفته‌اند.

یک هفته بعد از غائله کردستان عراق اتفاقی در بخش سینما همه را شوکه کرد. دیروز عکس معتمد آریا و پرتوی و اسدی در رسانه ها پخش شد که جشنواره سلیمانیه  را افتتاح می‌کردند.

در حالی که مدتی است کردستان عراق ادعای استقلال کرده و در مرزهای ما تنش‌هایی در حال وقوع است، نام رضا درمیشیان به‌عنوان داور جشنواره فیلم این اقلیم تجزیه‌طلب به چشم می‌خورد. اتفاقی که در این شرایط و برخلاف مصالح ملی ایران است.

هرچند به‌دلیل ممنوعیت پروازهای بین‌المللی تنها ۵۰ نفر به این جشنواره نوپای سینمایی رسیدند، فاطمه معتمدآریا و کامپوزیا پرتوی در افتتاحیه آن شرکت کردند.

با پیگیری‌ رسانه‌ها نهایتا علی قائم‌مقامی، سخنگوی خانه سینما با انتشار متنی اعلام کرد درمیشیان به دلیل تصادف شدید در خیابان ولی‌عصر تهران در این جشنواره حضور نخواهد یافت!

حال با این اوصاف باید این سوال را پرسید که آیا این جماعت مردمی و میهن دوستند؟ جماعتی که در شرایط بحران و درگیری باید پشت کشورشان بایستند و در کنار مردم سرزمینشان باشند، حالا طرف مقابل را ترجیح داده اند و در کنار افرادی ایستاده اند که صهیونیستها  تاییدشان کرده و از آنها حمایت می‌کنند. شاید آنها بعدها ژست مردمی بودن بگیرند و خود را حامی وطنشان نشان دهند و از این دست بازی‌های بی نمک، اما باید بدانند که مردم هیچوقت این کارشان را فراموش نخواهند کرد. مردم هیچوقت افرادی را که در بحران کنارشان نایستند و طرف مقابل را انتخاب کنند نمی‌بخشند. ممکن است هر گروه نظری متفاوت درباره آنها داشته باشند. بعضی ها از این حرکتشان متنفر شوند. بعضی عصبانی و بعضی ناراحت. بعضی هم حتی ممکن است بگویند: حالا اشتباهی کرده اند و رفته اند. باید به خاطر هنرشان آنها را بخشید...اما همه این افراد و همه گروه‌ها از این چند نفر تا همیشه ناراحت و غصه دار خواهند بود. از افرادی که رهایشان کرده اند و با طرف مقابل عکس یادگاری گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.