چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

کارگردان «دوربین مخفی»: نمی‌توان با ایرانی‌ها شوخی سنگین کرد

جام جم: امیرحسین قهرایی از تولید سری جدید و متفاوت دوربین مخفی خبر داد و گفت: مردم ایران نقطه جوش شان پایین است و در مقایسه با شوخی‌هایی که در دوربین مخفی‌های خارجی می‌شود سوژه‌های ما محدودتر است.

نام و چهره امیرحسین قهرایی با دوربین مخفی گره خورده است و بسیاری از مردم شوخی‌های او با گروه‌های مختلف جامعه از مردم کوچه و خیابان بگیریم تا بازیگر و هنرمند و... را به خاطر سپرده اند و با آن صحنه ها، لبخند به لب هایشان نشسته است.


البته قهرایی پیش از این که با کارگردانی و تولید مجموعه‌های متنوع دوربین مخفی شناخته شود در دهه شصت و هفتاد کارگردانی آثار خاطره انگیزی مانند علی کوچولو و چاق و لاغر را کارنامه داشته است.

این کارگردان خوش صحبت چند وقتی بود که در رسانه‌ها حضورش کمرنگ می‌نمود و همین باعث شد تا از او سراغی بگیریم.

قهرایی گفت: این روزها درگیر سری جدید دوربین مخفی هستم و تا الان 10 اپیزود از سری جدید را فیلمبرداری کرده ایم.

او درباره سوژه‌ها و مخاطبان دوربین مخفی جدید هم توضیح داد: مخاطبان ما مردم عادی هستند اما این سری یک تفاوت مهمی دارد این که ما دوربین مخفی مان همراه با تحلیل خواهد بود و با حضور دکتر سارا منصفی و همین طور شرکت کنندگان در استودیو رفتارها و کنش‌ها مورد تحلیل جامعه شناسانه و روانکاوی قرار می‌گیرد.

پرسش دیگری که با قهرایی در میان گذاشتیم دلیل کمتر مورد توجه قرار گرفتن دوربین مخفی در ایران بود،‌ او در این رابطه توضیح داد: اولین دلیل این است که دوربین مخفی بر خلاف آنچه به نظر می‌ رسد و مردم فکر می‌کنند تولیدش خیلی هزینه بر دارد، شما در روز خیلی کم می‌توانید برداشت قابل قبول داشته باشید، مثل یک فیلم نیست که سناریو آماده باشد، ‌بازیگران حرفه‌ای بیایند و همه چیز روی برنامه پیش برود و نهایتا برداشت صورت گیرد، ما در دوربین مخفی حداکثر دو، سه دقیقه می‌توانیم در روز فیلمبرداری مفید داشته باشیم.

این کارگردان ادامه داد: دلیل بعدی این است که به هر حال سوژه‌های ما به دلایل فرهنگی محدودتر و خاص تر است و از طرفی مردم ما مشکل زیاد دارند، سطح تحمل شان کم است، نمی‌توان شوخی‌های خیلی سنگین انجام داد در واقع نقطه جوش مردم ایران پایین است.

قهرایی در پایان تاکید کرد: باید بین مردم آزاری با دوربین مخفی تمایز قائل شد، من باور دارم برخی کارهای خارجی که به اسم دوربین مخفی انجام می‌شود در واقع مردم آزاری است و در شان ما و متناسب با فرهنگ مان نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.