دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

بی‌اعتنایی مخاطبان سینما به جنیفر لارنس و بازیگر فیلم جدید اصغر فرهادی

لارنس

خبرآنلاین: تنها هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش در افتتاحیه، حاصل همکاری پر سروصدای جنیفر لارنس و دارن آرنوفسکی در تریلر ترسناک «مادر» بود.

فیلم «مادر» تریلر روانشناسانه و ترسناک است که در نظر منتقدان اثری سطح بالا اما در دید تماشاگران لایق پایین‌ترین امتیاز سینمایی است. این فیلم در کارنامه کاری جنیفر لارنس یک شکست تمام عیار محسوب می‌شود و فروش سه روز نخست آن حتی از فیلم «خانه ته خیابان» نیز کمتر است. در بین فیلم‌های جنیفر لارنس تا پیش از اکران «مادر» کمترین فروش افتتاحیه به نام فیلم «خانه ته خیابان» ثبت شده بود.  

«مادر» با صرف هزینه ۳۰ میلیون دلار تولید شده است و خاویر باردم، میشل فایفر و اد هریس دیگر بازیگران سرشناس حاضر در آن هستند. در فیلم تازه دارن آرنوفسکی داستان نمادین زوجی با بازی خاویر باردم؛ بازیگر فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی، و جنیفر لارنس روایت می‌شود که هستی آرامشان با ورود دو غریبه اسرارآمیز با بازی اد هریس و میشل فایفر در بوته آزمایش قرار می‌گیرد.

این فیلم در بازارهای خارجی نیز توفیقی نداشت و از اکران در ۱۶ کشور تنها شش میلیون دلار به دست آورد. بیشترین فروش فیلم به ترتیب در کشورهای فرانسه، انگلستان و روسیه رقم خورد.

اکران ناموفق «مادر» در سالی رقم خورده است که فیلم‌های ترسناکی چون «برو بیرون»، «آنابل: خلقت» و البته فیلم «آن» در گیشه خوش درخشیدند.

به این ترتیب «مادر» در رقابت با فیلم ترسناک «آن» حرفی برای گفتن نداشت و اقتباس سینمایی از داستان ترسناک استیون کینگ در دومین هفته اکران با فروش ۶۰ میلیون دلاری به راحتی صدر جدول پرفروش‌ها را در اختیار داشت. «آن» که تا اینجای اکران رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرده است، رکورد پرفروش‌ترین اکران هفته دوم فیلمی در ژانر وحشت را نیز به نام خود ثبت کرد. این فیلم پس از دو هفته اکران در آمریکا بیش از ۲۱۸ میلیون دلار کسب کرده است که در ژانر وحشت رکوردی تازه است. «آن» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در ماه سپتامبر است و اگر به همین روند ادامه دهد در آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت.

«آن» در بازارهای بین‌المللی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و از اکران در ۵۶ کشور ۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به دست آورد. مجموع فروش بین‌المللی «آن» اکنون به ۳۷۱ میلیون دلار رسیده است.

هفته گذشته فیلم «آدمکش آمریکایی» (American Assassin) نیز روی پرده رفت و در فروش گوی سبقت را از «مادر» ربود. این فیلم با فروش ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری در افتتاحیه دومین اثر پرفروش هفته گذشته در سینماهای آمریکا بود. بودجه ساخت «آدمکش آمریکایی» اندکی بیش از ۳۳ میلیون دلار بود.  

در «آدمکش آمریکایی» به کارگردانی مایکل کاستا، یک مامور سازمان سیا با بازی دیلان اوبراین با مامور دیگری با بازی مایکل کیتون متحد می‌شود تا جلوی جنگی جهانی را بگیرند که تروریست‌ها درصدد برپا کردن آن هستند.

در این میان فیلم کمدی رمانتیک «دوباره خانه» با بازی ریس ویترسپون در رده چهارم پرفروش‌ترین آثار سینمای آمریکا قرار گرفت و در سه روز پایانی هفته پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری فروش داشت. افت فروش فیلم نسبت به هفته نخست اکران تنها ۳۸ درصد بود.

از آمریکا که بگذریم در چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان نیز هفته گذشته فیلم «نبرد برای سیاره میمون‌ها» افتتاح شد و با فروش ۶۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری آغاز قدرتمندی داشت. این فروش خوب در حالی رقم خورد که فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» تازه در چین اکران شده است.

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» هفته گذشته با افت فروش ۷۹ درصدی در چین تنها ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. این میزان زیاد از افت فروش در چین امر غیرمعمولی نیست. مجموع فروش جهانی فیلم اکنون به بیش از ۸۶۱ میلیون دلار رسیده است.

ردیف

نام فیلم

فروش هفته گذشته در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

۱

آن

۶۰

۲۱۸.۷

۳۵

۲

آدمکش آمریکایی

۱۴.۸

۱۴.۸

۳۳

۳

مادر

۷.۵

۷.۵

۳۰

۴

دوباره خانه

۵.۳

۱۷.۱

۱۲

۵

محافظ آدمکش

۳.۵

۷۰.۳

۳۰

۶

آنابل: خلقت

۲.۶

۹۹.۹

۱۵

۷

رودخانه ویند

۲.۵

۲۹.۱

۱۱

۸

پریدن

۲.۱

۱۸.۶

-

۹

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

۱.۸

۳۳۰.۲

۱۷۵

۱۰

دانکرک

۱.۳

۱۸۵.۱

۱۰۰


 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.