دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

مستندی روایی از قلندرانِ پیر راه عشق در شبکه دو؛

روایت یک عمر عاشقی در «پیرغلامان عشق»

مستند پیرغلامان عشق

سینماپرس: «پیرغلامان عشق» عنوان مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم حسینی روانه آنتن شبکه دو سیما خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، در این مستند سعی شده تا با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت با شیوه ها و منش های خاص به تصویر کشیده شود . از طرفی معرفی شیوه صحیح و اصولی مداحی، معرفی سبک های سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و نام پیر غلامان مرحوم و پیشکسوت در سراسر کشور، ترویج انتخاب پوشش و اخلاق صحیح مداحی، بررسی اهمیت مطالعه مقاتل و کتب اشعار شاعران آیینی، انتقال عزاداری اصولی و سنتی به نسل جوان و... از جمله محورهای اصلی ساخت این مستند بوده است.

لازم به ذکر است که این گروه مستند ساز در سال ۸8 نیز برنامه ای با همین نام در ۶۰ قسمت با مادحین پیشکسوت تهرانی ساخته بود اما وجه تمایز سری جدید این برنامه شیوه متفاوت روایت به صورت مستند و از طرفی انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور است.
«پیرغلامان عشق» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی هادی خدادی  که در دهه اول ماه محرم از شبکه دو سیما تقدیم مخاطبان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.