سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

طی مراسمی در تالار ایوان شمس

نهمین جشن انیمیشن خانه سینما برگزیدگان خود را شناخت

جشن انیمیشن

سینماپرس: نهمین جشن مستقل سینمای انیمیشن خانه سینما با رونمایی از تندیس ویژه، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش سینماپرس، نهمین جشن مستقل سینمای انیمیشن خانه سینما امشب دوشنبه 20 شهریور ماه با حضور جمع کثیری از انیمیشن سازان در سالن ایوان شمس برگزار شد.

اجرای این مراسم بر عهده محمد سلوکی است. او با تبریک روز ملی سینما گفت که امیدوارم نهمین جشن سینمای ایران خاطره خوبی را در ذهن ها باقی بگذارد.

سپس محمد علی صفورا دبیر نهمین جشن مستقل انیمیشن ایران در این مراسم گفت: از رئیس نوزدهمین جشن خانه سینما تشکر می کنم. رکود و بی کاری مهمترین مشکل سینمای انیمیشن ایران است که نیازمند تلاش مسئولین در این عرصه است. از مراکزی مانند حوزه هنری و سازمان رسانه اوج در خواست می کنم که به یاری انیمیشن سینمای ایران بیایند. این جشن متعلق به همه انیمیشن سازان سینمای ایران است. امید روزهای بهتری را برای سینمای ایران دارم.  

در ادامه بهرام عظیمی، امیریوسفی و علیرضا گلپایگانی روی صحنه آمدند و از خانواده مرحوم وحید نصیریان تقدیر کردند.

 افسانه جابری همسر مرحوم وحید نصیریان بیان کرد: از هم کسانی که سعی می کنند یاد وحید نصیریان را زنده نگه دارند. اما ای کاش از این چنین افرادی در زمانی که زنده هستند تجلیل شود. او امروز در میان ما نیست اما من و دختر او سعی می کنیم از همه افرادی که استعداد در این عرصه حمایت کنیم.

سپس اکبر عالمی، توکلیان و علی اکبر صادقی روی صحنه می آیند و از مهین جواهریان به پاس سالها فعالیت در عرصه انیمیشن تجلیل می کنند.

مهین جواهریان در این مراسم گفت: آنقدر در این لحظه احساس خوشحالی می کنم که نمی دانم چه بگویم. در بین خانواده ای هستم که سالیان سال است که همراهم بوده اند. این جامعه انیمیشن بسیار دوست داشتنی اند و دلیل آن پر زحمت بودن انیمیشن است که آنها را به خلوص می رساند. من تک تک بچه های انیمیشن را دوست دارم چون روحی شیشه ای دارند. از همه شرایط و افرادی که باعث شدند که کار یاد بگیرم تشکر می کنم. افراد بسیاری بوده اند که از کتاب ها، گفتارها و کارهایشان به من آموخته اند. تنها مشکل بچه های انیمیشن معیشت است. هیچکدام از بچه های انیمیشن زندگی راحتی ندارند. امیدوارم که دفاتر انیمیشن بار دیگر باز شود و بازارر انیمیشن ایران بار دیگر گرم شود.

وی ادامه داد: بچه های انیمیشن ایران باعث شدند که نام ایران در جهان برده شود. من خاک پای تمام استاتید انیمیشن ایران هستم. بسیار خوشحالم که انیمیشن ایران در این سالها پیشرفت داشته اند. جامعه انیمیشن ما بسیار پویا شده است و این پویایی باعث اعتلای کشور عزیزمان می شود. من ذره این کوچک از جامعه انیمیشن هستم.

در ادامه این مراسم از تندیس جشن مستقل سینمای انیمیشن ایران با نام جان انیمیشن شهر سوخته رونمایی و اولین جام به مهین جواهریان اهدا شد.

 سپس مراسم اهدای جوایز نهمین جشن مستقل سینمای انیمیشن ایران آغاز شد.
جام انیمیشن بخش بهترین موسیقی به میلاد موحدی برای ساخت موسیقی انیمیشن جمشید مرثیه بر یک اسطوره رسید.

جام انیمیشن بخش بهترین صداگذاری با اهدای دیپلم افتخار فرشید جلیلی برای فهرست مقدس، به آرش قاسمی برای اثر رهایی از بهشت اهدا شد.

جام انیمیشن بخش بهترین سبک بصری با اهدای دیپلم افتخار به شیوا صادق اسدی برای یال و کوپال، به معین صمدی و فراز شانیار برای اثر جمشید مرثیه ای بر یک اسطوره تقدیم شد.

جام انیمیشن بخش بهترین متحرک سازی(انیمیت) با اهدای دیپلم افتخار به احسان انصاری و اشکان نعیمی برای اثر روبی و جوجه ها، به آرش احسان و ابوالفضل برومندی برای اثر رهایی از بهشت رسید.

جام انیمیشن بخش بهترین فیلمنامه محمد رضا عابدی برای نکارش فیلمنامه پیش خدمت اهدا شد.

جام انیمیشن بخش بهترین کارگردانی با اهدای دیپلم افتخار به هاجر مهرانی برای اثر داش اکل، به فرنوش عابدی برای کارگردانی اثر پیشخدمت تقدیم شد.

جام انیمیشن بخش بهترین فیلم کوتاه انیمیشن به جمشید مرثیه ای بر یک اسطوره به تهیه کنندکی معین صمدی رسید.

جام انیمیشن بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن به علی نوری اسکویی برای تهیه انیمیشن رهایی از بهشت اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.