جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق»:

بی بصیرتی مسئولان باعث محجوریت سینمای دفاع مقدس شده است/ مسئولان وجود خدا را در کنار خود احساس نمی کنند!

مشکلات سینمای دفاع مقدس؛ آسیب شناسی و راهکارها/۲

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما همزمان با هفته دفاع مقدس با انتقاد شدید از عملکرد مدیران سینمایی در رابطه با سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: متاسفانه هم مسئولان و هم هنرمندان ما از پرداختن درست به مقوله مهم و ارزشمند دفاع مقدس عاجز شده اند اما آنچه حائز اهمیت است اینکه بی بصیرتی مسئولان باعث محجوریت سینمای دفاع مقدس شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری نقل به مضمون فرموده اند دفاع مقدس مانند اقیانوسی است که هرچه از آن برداشت کنیم کم نمی شود؛ از این رو تمامی هنرمندان و سینماگران باید آگاه باشند که گنجینه ارزشمند دفاع مقدس هیچ گاه تمام شدنی نیست و ما باید همواره در تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با این مقطع حساس تاریخی کوشا باشیم؛ ما با اقیانوسی بسیار بابرکت روبرو هستیم و اگر از این گنجینه عظیم برداشت درست نکنیم تنها نشان از کج اندیشی و بی بصیرت بودن مان دارد.

وی ادامه داد: حضرت آقا بارها در سخنرانی های خود از واژه بسیار مهم «بصیرت» نام برده اند و مسئولان کشور در هر حوزه ای را به داشتن بصیرت کافی توصیه کرده اند اما متأسفانه آنچه ما امروز در سینمای کشور شاهد آن هستیم نشان از بی بصیرتی صرف دارد!

سیدزاده سپس با بیان اینکه اگر مسئولان ما بصیرت داشته باشند اما هنرمندان از این بصیرت بی بهره باشند می توان با کاشت و داشت درست به یک برداشت عالی در درامدت رسید اظهار داشت: متأسفانه بی بصیرتی مسئولان کشور ما باعث شده که روز به روز ما در حوزه سینمای دفاع مقدس دچار یک پسرفت و عقبگرد بشویم؛ ما نمی توانیم همه تقصیرها را به گردن هنرمندان بیندازیم چرا که هنرمندان برای حضور در این عرصه نیازمند حمایت های مادی و معنوی مسئولان هستند؛ بضاعت هنرمندان برای چرخاندن چرخ این هنر-صنعت بسیار پایین است و داشته های آن ها تنها در حد اندیشه و فکر است.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: بنده معتقدم برای تحول جدی و اساسی در این عرصه ما نیازمند انقلاب فرهنگی هستیم؛ باید مجدداً انقلابی فرهنگی در کشور صورت بگیرد تا همه بی بصیرتان بساط شان را برای همیشه برچینند و به جای آن ها نیروهای خوش فکر و دغدغه مند وارد میدان شوند تا شاید از این رهگذر سینمای ارزشی و دفاع مقدس مجدداً بتواند جان بگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» تأکید کرد: عرصه سینمای دفاع مقدس مانند خود دفاع مقدس عرصه جهاد است، عرصه ما عرصه تفنن و تفریح نیست؛ اما اسفا که عده ای افراد که عنوان مدیر و مسئول را با خود به یدک می کشند اندکی روحیه جهادگری ندارند و هرچه هم بزرگانی مانند حضرت آقا به آن ها مسئولیت ها و ظایف شان را گوشزد می کنند خود را به نافهمی زده و گوش شنوایی برای شنیدن این سخنان و پندها پیدا نمی کنند.

سیدزاده با تأکید بر اینکه مسئولان ما به اندازه یک سر سوزن وجود خدا را در کنار خود احساس نمی کنند تصریح کرد: مدیران ما تنها به مدیران بالادستی شان فکر می کنند؛ فکر آن ها پرکردن بیلان های کاری شان برای موفق نشان دادن مدیریت کارآمدشان است. مدیران ما تنها برای نفس شان کار می کنند و اعتقادی در آن ها وجود ندارد و همه این ها است که درد عجیبی در سینه سینه سوختگان و دغدغه مندان نظام و انقلاب اسلامی به وجود می آورد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پنالتی» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه دست هایی در کار است تا آثار ارزشمند سینمای دفاع مقدس را به محاق ببرد اظهار داشت: آخرین اثر سینمایی من فیلمی با عنوان «زیباتر از زندگی» در رابطه با زندگی شهید بزرگوار علم الهدی بود. به طور یقین می گویم که این اثر دراماتیزه ترین اتوبیوگرافی بود که تاکنون در سینمای ایران تولید شده بود و ما برای ساخت آن زحمات بسیاری کشیدیم و این فیلم توان جذب مخاطبان زیادی را داشت اما مسئولان بی بصیرت تا توانستند در حق این فیلم جفا کردند و نگذاشتند که این فیلم در زمان اکرانش به درستی دیده شود.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو متذکر شد: آقایان مدیر بی بصیرت فکر می کردند با این کارهای شان ما میدان جهاد را خالی می کنیم؛ اما زهی خیال باطل، سینما سربازانی دارد که با تمام دل و جان شان فعالیت می کنند هرچند شرایط کار در سینما مطلوب نباشد ما تا جایی که توان داشته باشیم خواهیم کوشید تا نسل آینده از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس آگاهی پیدا کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.