سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶

گلایه های کارگردان سینما در گفتگو با ما؛

به جز خانه نشینی و بیکاری بخش اعظمی از اهالی سینما شاهد هیچ نکته ای طی این سال ها نبودیم/ گفتیم حالمان خوب است اما اتفاق مثبتی رخ نداد!

آسیب شناسی عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی/۷

افشین شرکت

سینماپرس: افشین شرکت کارگردان سینما همزمان با پایان عمر دولت یازدهم در رابطه با عملکرد ۴ ساله سازمان سینمایی کشور گفت: باری به هرجهت بودن مسئولان و عدم وجود وجدان کاری آن ها سینمای ایران را رو به زوال برده است و متأسفانه این اتفاق سال های سال است در سینمای کشور ما وجود دارد و هیچ مسئولی هم پیدا نشده تا درد سینمای ما را درمان کند.

کارگردان فیلم سینمایی «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل سینمای ایران از بدو انقلاب اسلامی و از زمان مدیریت سیدمحمد بهشتی شروع شده و همچنان ادامه دار هست و خواهد بود! شرایط آنقدر بغرنج شده که دیگر عوض شدن دولت ها و وزیران و مسئولان هم نمی تواند هیچ بارقه امیدی را در دل های ما ایجاد کند.

وی ادامه داد: من انسان منفی نگری نیستم اما این ها مسائل و مشکلاتی است که در سینمای ما وجود داشته و دارد؛ گویا مسئولان سینمایی ما نه تمایلی برای بهبود اوضاع و شرایط دارند و نه دغدغه ای برای حل معضلات سینما و سینماگران؛ در واقع آنچه من می خواهم تأکید کنم این است که در اصل با تغییر مدیران وضعیت سینمای ما فرقی نمی کند و اگر تغییری هم ایجاد شود رو به بد و بدتر شدن اوضاع و احوال سینمای کشور است.

شرکت سپس با بیان اینکه روحانی که آمد همه گفتیم حالمان خوب است اما اتفاق مثبتی برایمان رخ نداد تصریح کرد: ما طی سال های اخیر هم علیرغم همه امیدهایی که پیش از آن داشتیم شاهد هیچ تحول و اتفاق مثبتی در سینما نبودیم؛ مدیران سینمایی در این سال ها نه هیچ استراتژی درستی برای سینمای کشور داشتند و نه هیچ گونه برنامه ریزی برای بهبود اوضاع و شرایط کردند. متأسفانه ما در کشوری هستیم که بخش اعظمی از مدیران آن حتی برنامه های کوتاه مدت ۴-۵ ساله هم برای اداره امور ندارند چه برسد به آنکه بخواهند با برنامه های درازمدت تحولات شگرف در حوزه های مختلف ایجاد کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «دیدار در استانبول» خاطرنشان کرد: واقعاً سوأل من این است که آقای ایوبی چه گلی بر سر سینمای کشور ما زد؟ ایشان طی دوران مدیریتش چه کاری برای سینمای ما و ایجاد تحولات مثبت در آن انجام داد؟ ما که به جز خانه نشینی و بیکاری بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور دیگر شاهد هیچ نکته ای طی این سال ها نبودیم.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: : متأسفانه مدیران سینمایی ما مرتب مشغول انجام کارهایی هستند که تنها به نفع خودشان است و برگزاری جشنواره های متعدد و زائد سینمایی و یا تأسیس گروه های زائدی مانند گروه سینمایی «هنر و تجربه» از این دست کارها است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.