شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

وقتی ناامیدی یقه خودی ها را هم می گیرد

سرخوردگی «تهمینه میلانی» از کابینه روحانی و دولت تدبیر و امید!

مراسم ختم پدر «تهمینه میلانی» کارگردان سینما

میلانی گفت: این روزها هم با سرخوردگی بیش از پیش، شاهد هستیم که در کابینه دکتر روحانی برخلاف قول‌هایی که دادند، مشارکت بانوان در امور اجتماعی و اداره کشور به حداقل رسیده است و حتی به‌صورت نمادین هم زن وزیر در کابینه ایشان وجود ندارد!

به گزارش سینماپرس، تهمینه میلانی کارگردان زن سینما که در طی سال‌های گذشته همواره به واسطه ساخت آثاری پیرامون مسائل و مشکلات زنان و اظهارنظرهایی تند و تیز در این زمینه شناخته می‌شده است؛ چند روز پیش در جریان برگزاری یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه سینما به انتقاد از بی‌توجهی منتقدان به اثرش پرداخت.

روزنامه شرق به همین بهانه به گفت‌وگو با میلانی پرداخته است. گفت‌وگویی که میلانی در آن در ارتباط با موضوعات دیگری از جمله ناامیدی‌اش از کابینه روحانی سخن گفته است.

در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: گاهی احساس می‌کنم بیش از سایر فیلم‌سازان زیر ذره‌بین قرار دارم. شاید چون موضوع اغلب فیلم‌های من در مورد مسائل زنان است. گویا جمعی از تصمیم‌گیران مایل نیستند به آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه آسیب‌های مربوط به زنان، پرداخته شود تا جامعه‌شناسان و روان‌شناسان راه‌حلی برای آنها بیابند!

این روزها هم با سرخوردگی بیش از پیش، شاهد هستیم که در کابینه دکتر روحانی برخلاف قول‌هایی که دادند، مشارکت بانوان در امور اجتماعی و اداره کشور به حداقل رسیده است و حتی به‌صورت نمادین هم زن وزیر در کابینه ایشان وجود ندارد!

تصور من این است که باوجود خواست و نیاز جامعه به رشد روابط اجتماعی که بخشی از آن به حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و روانی زنان مربوط است، تصمیم‌گیرندگان چندان به این‌گونه مباحث علاقه ندارند.

فیلم جدید من «مَلی و راه‌های نرفته‌اش» که به‌زودی اکران خواهد شد، درباره ضعف ارتباط بین زن و شوهر، در جهت تحکیم بنیاد خانواده است که متأسفانه نه مورد توجه مسئولان و نه حتی مورد توجه معنوی دفتر مشاور زنان رئیس جمهور قرار گرفت و این در حالی است که هزینه تولید، نه از ارگان‌های دولتی که از سوی خود من و همسرم تأمین شده است.

ضمن اینکه هیچ‌وقت از سوی مسئولان وزارت ارشاد مورد بی‌احترامی قرار نگرفته‌ام و می‌دانم که اغلب آنها مشکل خاصی با من ندارند، اما بی‌توجهی آنها به فیلم‌هایی با موضوع زنان رنجم می‌دهد. البته این موضوع در مورد برخی رسانه‌ها متفاوت است و آنها در نهایت‌ گاه ادب را به کناری گذاشته و بی‌احترامی بسیاری به من و همسرم می‌کنند و حتی گاه افترا می‌زنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.