چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

هالیوودریپورتر خبر داد

بازیگر «بتمن» در فیلم علی عطشانی/ نخستین محصول مشترک سینمای ایران و هالیوود

وال کیلمر

سینماپرس: نخستین همکاری مشترک سینمای ایران و هالیوود فیلمی به کارگردانی علی عطشانی و بازی وال کیلمر خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، نشریه هالیوودریپورتر از ساخت فیلمی به کارگردانی علی عطشانی و بازی وال کیلمر خبر داد و آن را نخستین محصول سینمای مشترک دو کشور ایران و آمریکا خواند.

فیلم کمدی «فرزند اول» درباره زندگی مرد آمریکایی ایرانی‌ تباری به نام بن و همسرش کیت است که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. کیت باردار می‌شود و آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شوند. برای حل مشکل آن‌ها پای خانواده‌ها به میان می‌آید، خانواده‌هایی که چندان با هم جور نیستند. پدر بن یک ایرانی ضد آمریکا و پدر کیت یک آمریکایی ضد ایران است.

«فرزند» اول از آن جهت اهمیت دارد که نخستین فیلم بلند حاصل همکاری ایران و هالیوود است و عوامل آن ترکیبی از مردمان اهل آمریکا و خاورمیانه هستند.

وال کیلمر بازیگر سرشناس آمریکایی برای بازی در فیلم‌هایی چون «اسلحه برتر»، «بتمن برای همیشه» و «مخمصه» شناخته شده است.

در آن سو علی عطشانی فیلمساز سرشناس ایرانی است که فیلم‌هایی چون «تلفن‌ همراه رییس‌جمهور»، «پوست موز»، «نقش نگار» و «آقای الف» را در کارنامه دارد. او پیش از این نیز با کارگردانی «بهشت» که محصول مشترک سینمای ایران و آلمان بود، کار در پروژه‌های بین‌المللی سینمایی را تجربه کرده است.

فیلمبرداری «فرزند اول» از ماه اوت در لس‌آنجلس آغاز می‌شود. فیلمنامه «فرزند اول» حاصل همکاری سم خوزه، تارک زهدی و مهدی علی‌میرزایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.