شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

سینماپرس و آمار فروش فیلم های سینمایی در حال اکران

آخرین آمار گیشه در سینماها/ فروش «رگ خواب» از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عبور کرد

رگ خواب

سینماپرس: استقبال قابل توجه مخاطبان سینما از کمدی‌های روی پرده در حالی ادامه دارد که در این میان ملودرام‌هایی چون «رگ خواب» و «ویلایی‌ها» در کنار فیلم‌هایی مثل «اکسیدان» و «نهنگ عنبر۲» همچنان بخشی از فروش هفتگی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سینماپرس، در سومین هفته از تیرماه ۹۶ اوضاع و احوال فیلم‌های در حال اکران، با وجود اضافه شدن سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به آثار روی پرده، تفاوت چندانی با هفته‌های گذشته ندارد. در این بین فیلم «نهنگ عنبر۲» همچنان صدرنشین است.

این فیلم به کارگردانی آقای سامان مقدم، بعد از اکرانش در اردیبهشت ماه تا کنون بیش از ۱۷ میلیارد فروش داشته است و هفته گذشته نیز با فروش حدود
 یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی خود در صف پرفروش‌های سینما قرار دارد. این فیلم در مقطع زمانی «نهنگ عنبر» می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است.

از حاشیه‌سازی تا فروش میلیاردی
جایگاه دوم، در جدول فروش این هفته، همچنان به سینمایی «اکسیدان» که در هفته اول فروش خود، یک میلیاردی شده بود، تعلق دارد. این فیلم با فروش کل سه میلیاردی که طی سه هفته پس از اکرانش داشت، هفته گذشته نیز حدود یک میلیارد فروخت.
بخشی از فروش خوب این فیلم را می‌توان مرهون اعتراضات و جنجالی دانست که از طرف برخی‌ها چون تعدادی از نمایندگان مجلس برای توقف اکران آن صورت گرفت. علاوه بر این موضوع افزایش تعداد سالن‌های نمایش این کار از ۱۰۰ به بیش از ۱۱۷ سالن عامل دیگری است که در بحث فروش آن دخیل است.
«اکسیدان» داستان عاشقانه و البته کمدی‌ای  را روایت می‌کند که در آن، نگار، نامزد اصلان، بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می‌کند و اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند.

«رگ خواب» بازهم سوم شد
سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای حمید نعمت‌اله که به دور از فضای کمدی توانسته فروش نسبتا خوبی داشته باشد، در این هفته با ۹۶ سالن نزدیک به ۶۰۰ میلیون فروخت. این فیلم از اواخر خرداد ماه تا کنون فروشی حدود ۲میلیارد و نیم داشته است.  
«رگ خواب» که در قالب یک درام اجتماعی جا می‌گیرد، روایتگر داستان عشق یک زن و تلخی جدایی‌ای  است که با رفتن و بی‌وفایی مرد اتفاق می افتد. در این سینمایی که بازی خانم لیلا حاتمی به آن جان داده است، آقای کوروش تهامی یکی دیگر از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند.
این فیلم پیشتر نامزد دریافت چهار سیمرغ و برنده سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده بود.

فروش ۴۰۰میلیونی با ۱۰۱ سالن
فیلم «زیر سقف دودی» خانم پوران درخشنده نیز، بعد از همه جنجال‌ها و اعتراضاتی که کارگردان این اثر نسبت به زمان اکران، تعداد سالن‌ها و زمان نمایش این کار به شورای نمایش داشت، در این هفته با ۱۰۱ سالن و فروشی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان، در جایگاه چهارم فروش هفتگی قرار گرفت.
در این سینمایی مثلتم اجتماعی که در اغلب کارهای درخشنده وجود دارد، این بار به موضوع طلاق عاطفی بین زوج‌ها پرداخته شده است. خانم‌ها و آقایان فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد از جمله بازیگران این کارند. پس از این‌ها سینمایی «برادرم خسرو» هفته‌ای که گذشت با ۲۳ سالن حدود ۱۰۴میلیون تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی آقای احسان بیگلری و تهیه‌کنندگی آقای سعید ملکان داستان یک فرد مبتلا به اختلال دو قطبی (شهاب حسینی) را روایت می‌کند که ناچار است برای مدتی در خانه برادرش ناصر (ناصر هاشمی) و همسرش (هنگامه قاضیانی) زندگی کند و در این بین رخدادهایی اتفاق می افتند که روند داستان را شکل می‌دهند.

«کارگر ساده نیازمندیم» جای «مادر قلب‌اتمی» را گرفت
در دو هفته گذشته «مادر قلب اتمی» بعد از فیلم «برادرم خسرو» قرار داشت، اما هفته‌ای که گذشت  اکران «کارگر ساده نیازمندیم» موجب شد تا این فیلم با ۳۲ سالن و فروش حدود ۷۰ میلیونی خود یک پله بالاتر از سینمایی «مادر قلب اتمی» که نزدیک به ۶۰ میلیون فروش داشت، قرار بگیرد. سینمایی «مادر قلب اتمی» نیز از جمله دیگر فیلم‌هایی بود که به واسطه محتوا، پوشش و موارد دیگری از ابتدای نمایش آن مورد انتقاد و نامه برای توقیف آن واقع شده بود.
این فیلم به کارگردانی آقای علی احمدزاده، ادامه‌ای از داستان فیلم توقیف شده «مهمونی کامی» است.
سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» هم که آقای منوچهر هادی کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، داستان جوانی را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران آمده و به دختر کسی که شاگردی‌اش را می‌کند، علاقه‌مند شده است. خانم‌ها و آقایان یکتا ناصر، آتیلا پسیانی، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی، بهرام افشاری، سیروس همتی و... برخی از بازیگران این سینمایی هستند.

«ویلایی‌ها»، «مسلخ» و بازهم یک کمدی
از جمله دیگر فیلم‌هایی که آن هم به جهت اکران ضعیف کار، با اعتراضاتی از سوی عوامل تولید آن روبه‌رو شد، فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی خانم منیر قیدی بود. این فیلم که روایتگر داستان زنان و خانواده‌هایی است که درگیر جنگ شده‌اند، بعد از اکرانش در ۲۰ اردیبشهت ماه، هفته پیش نزدیک به ۶۰ میلیون فروش داشت و در کل فروشی حدود یک میلیارد را به خود اختصاص داده است.
فیلم «ویلایی‌ها» در حال حاضر ۴۵ سالن را در اختیار دارد و در رتبه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.
سینمایی «مسلخ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای اصغر نصیری نیز بعد از اکرانش در هفته نخست تیرماه با ۱۶ سالنی که برای نمایش در اختیار دارد، نزدیک به ۱۰ میلیون فروش داشته است. این فیلم داستان زوجی جوان به نام آوا و آرش را روایت می‌کند که قبل از پیوند زناشویی دختر، شرطی را برای ازدواج در نظر می‌گیرد اما براساس شرایط کاری آرش امکان پایبندی به این شرط وجود ندارد و پای مردی به زندگی این زوج جوان باز می‌شود. در ادامه این رده بندی، سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی آقای پیمان قاسمخانی با فروشی حدود ۷ میلیون قرار دارد. این فیلم که جزو اکران‌های نوروزی محسوب می‌شود با فروش کل بیش از ۱۶میلیارد، یک پله پایین‌تر از دومین فیلم پرفروش جدول کل، یعنی «نهنگ عنبر۲» قرار دارد.
سینمایی «مالیخولیا» به کارگردانی آقای مرتضی آتش زمزم نیز با ۵ سالن نزدیک به نیم میلیون تومان هفته  گذشته فروخت. سینمایی «ساعت ۵ عصر» آقای مهران مدیری و «اگزما» به کارگردانی آقای مهران مهدویان نیز از فیلم‌هایی است که در روزهای آتی به جمع اکرانی‌ها می‌پیوندد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.