سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

اقدام مثبت سازمان سینمایی در دوره جدید؛

میراث نامیمون ایوبی در حال پاک شدن/ مدرسه ملی سینمای ایران تعطیل می شود

مدرسه ملی سینما

سینماپرس: با لغو بورسیه‌های تحصیلی و تعطیلی کلاس‌های آموزشی به نظر می‌رسد مدرسه ملی سینمای ایران در سکوت خبری تعطیل شده است.

به گزارش سینماپرس، در روزهای گذشته با لغو تمامی بورسیه‌های تحصیلی هنرجویان مدرسه و تعطیلی کامل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی عملا مدرسه ملی سینمای ایران تعطیل شده است و هنرجویان آن تنها با ارائه فیلم‌نامه‌های جدید می‌توانند برای ساخت فیلم‌شان حمایت‌هایی دریافت کنند.

این اقدام مثبت سازمان سینمایی در حالیست که اغلب منتقدان و کارشناسان و اهالی سینما به بی تاثیر بودن نهادهایی همچون گروه هنر و تجربه و مدرسه ملی سینما اذعان داشتند و آن را میراثی نامیمون رئیس پاریس نشین سازمان سینمایی می دانستند تا جریان اصلی سینمای ایران را به سوی تفکرات سینمای غرب سوق دهد.

سازمان سینمایی با اتخاذ تمهیداتی چون کاهش شدید بودجه و محدود کردن دامنه فعالیت‌های نهادهایی چون مدرسه ملی سینمای ایران، گروه هنر و تجربه در اقدامی مثبت و کارشناسانه در حال تضعیف، تعطیلی و بی اثر کردن عملکرد این مجموعه‌ها ست.

این اقدام مثبت سازمان سینمایی در حالیست که اغلب منتقدان و کارشناسان و اهالی سینما به بی تاثیر بودن نهادهایی همچون گروه هنر و تجربه و مدرسه ملی سینما اذعان داشتند و آن را میراث رئیس پاریس نشین سازمان سینمایی می دانستند تا جریان اصلی سینمای ایران را به سوی تفکرات سینمای غرب سوق دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.