یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱۴

قاسمی جامی: مسئولان دولت دوازدهم کمی به سینمای ارزشی و استراتژیک بها بدهند/ این روزها سینمای ایران فضای ارزشی را از یاد برده!

حسین قاسمی جامی

سینماپرس: حسین قاسمی جامی کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با انتظارات خود از دولت دوازدهم گفت: ای کاش مسئولان دولت دوازدهم کمی به سینمای ارزشی و استراتژیک بها بدهند و دست فیلمسازان متعهد و دغدغه مند برای تولید این گونه آثار را فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی برای تولید آثارشان باز بگذارند.

کارگردان فیلم سینمایی «پی ۲۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه جناح بندی و سیاسی کاری در سینمای ایران امروزه حرف اصلی را می زند؛ البته ما همواره شعارها و وعده های بسیار دلنشینی را از سوی مسئولان دولت مبنی بر حمایت از آثار ارزشی در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما می شنویم اما در عمل هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه رخ نداده و تنها خانه نشینی و بیکاری هنرمندان ارزشی را شاهد بوده ایم.

قاسمی جامی سپس با تأکید بر اینکه تولید آثار ارزشی و استراتژیک نیازمند حمایت جدی دولتی است اظهار داشت: بخش خصوصی هیچ وقت توان و جرأت ریسک سرمایه گذاری برای تولید این گونه آثار را ندارد و این مسئولان دولتی هستند که موظفند تا فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، آرمان های دفاع مقدس و... را در قالب آثار فرهنگی و هنری به تمامی مردم جامعه و به خصوص جوانان معرفی کنند و نگذارند که این ارزش ها از بین برود.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: این روزها سینمای ایران تنها روی موج آثار اصغر فرهادی سوار است و فضای ارزشی را از یاد برده؛ این نکته بسیار تأسف باری است که ما در سینمای کشور شاهد آن هستیم و باید هرچه سریعتر تدبیر جدی برای مقابله با این مسیر که انتهای آن سرابی بیش نیست اندیشه شود. ما نیازمند آن هستیم که هویت ملی و انقلابی و تفکرات مذهبی، دینی و ارزشی مان را در قالب آثار فرهنگی و هنری به مردم جهان معرفی کنیم نه اینکه در سینمای مان بر اساس اهداف آن ها گام برداریم.

کارگردان سریال «سیمرغ» تأکید کرد: سینمای ارزشی و انقلابی در کشور نیازمند ساماندهی جدی است. ما باید هرچه سریعتر سیاست های درازمدت و کوتاه مدتی را برای رشد و اعتلای این گونه مهم سینمایی تدوین کنیم و بر اساس آن سیاست ها گام برداریم و کارمان را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: ما در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی فیلم های بسیار ساده ای از منظر تکنیکی و ساختاری تولید می کردیم که محتوای غنی و ارزشمندی داشتند و سرشار از احساسات پاک و فضای معنوی بودند اما در حال حاضر قضیه کاملاً معکوس شده و فیلم های ما تنها ظاهرگرا شده و از محتوای ارزشی دور شده اند.

قاسمی جامی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: از سوی دیگر امیدوارم که مسئولان اینطور بی دغدغه از کنار مشکلات متعدد زندگی هنرمندان و به خصوص بحث بیکاری و خانه نشینی و عدم تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان عبور نکنند و تدبیری اساسی و جدی برای رفع مشکلات مسکن، بیمه و بیکاری آن ها داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.