جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱۵

باقربیگی: مسئولان دولت دوازدهم باید به وعده های شان عمل کنند/ ایران فقط در تهران خلاصه نمی شود به شهرستان ها هم بها بدهید!

مهدی باقربیگی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مسئولان دولت دوازدهم باید به وعده های شان عمل کنند و بعداً بهانه ای برای کم کاری های خود نیاورند و نگویند که نشد کاری بکنیم، نگذاشتند کاری بکنیم، منابع در اختیارمان نبود و...؛ ما دیگر گوش و مغزمان به این حرف ها عادت کرده و هیچ یک از این بهانه ها را باور نمی کنیم!

بازیگر سریال تلویزیونی «قصه های مجید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همیشه قبل از هر انتخاباتی اشخاص وعده های زیادی به مردم می دهند و مردم هم در هر قشر و صنف و طبقه ای خواهان آن هستند تا وعده های کاندیداها بعد از پیروزی شان محقق شود و امیدوارم که در دولت دوازدهم ما بتوانیم برای اولین بار شاهد تحقق وعده ها باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که مسئولان دولتی باید انجام دهند این است که امکانات و منابع را به شکلی عادلانه در سراسر کشور توزیع کنند؛ حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار حساس و مهم است و آثار تولید شده در این حوزه می تواند فرهنگ یک کشور و جامعه را به نزول و یا ارتقا ببرد و از این رو نیاز جدی است تا بر اساس نیازهای همه مردم در سراسر کشور آثار فرهنگی و هنری تولید شود.

باقربیگی سپس خطاب به مسئولان دولتی با تأکید بر اینکه  ایران فقط در تهران خلاصه نمی شود به شهرستان ها هم بها بدهید تصریح کرد: متأسفانه مدت ها است که تمرکز دولت نه تنها در حوزه فرهنگ و هنر که در همه بخش ها فقط به شهر تهران و نهایتاً یکی دو کلان شهر دیگر کشور معطوف شده است و مسئولان به طور کلی سایر شهرستان ها و استان های دیگر کشور را فراموش کرده اند و گویی ساکنان آن ها را جزو مردم ایران نمی دانند.

بازیگر فیلم سینمایی «مرگ سپید» خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که در سایر شهرستان های کشور زندگی می کنند مانند تهرانی ها حق برخورداری از تمامی امکانات را به صورت یکسان و عادلانه دارند. شهرستان ها امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت های جدی دولتی هستند. به خصوص در بخش سینما متأسفانه ما تنها شاهد سالن سازی، فیلمسازی و... در تهران هستیم و اصلاً مدیران سینمایی به هیچ یک از شهرستان ها توجهی ندارند.

این هنرمند تأکید کرد: اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند به زودی تمامی ساکنان شهرستان های محروم و به ویژه جوانان آن ها باید برای کار به تهران رجوع کنند و این مسأله با شعار تمرکززدایی مسئولان منافات بسیار زیادی دارد. مسئولان نباید کاری کنند که اسم ایران اسلامی تنها به شهر تهران خلاصه شود. مسئولان دولتی موظفند تا از یکایک هنرمندان حمایت مالی کنند و تا هیچ یک از آن ها درگیر تأمین معیشت شان نباشند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا که صاحب فرهنگ و هنر هستند توجه ویژه ای به هنرمندان و وضعیت معیشتی و رفاهی آن ها می شود اظهار داشت: متأسفانه امروزه بسیاری از هنرمندان ما با مسأله مهم تأمین معیشت مواجهند و به خصوص در سنین بالا ناچار به تغییر شغل می شوند تا بتوانند آبروی خود را نزد افراد خانواده و جامعه حفظ کنند. این در حالی است که مسئولان دولتی موظف هستند تا معیشت هنرمندان را در همه رشته ها و حوزه ها تأمین کنند تا اگر بالاجبار هنرمندی خانه نشین شد دغدغه تأمین مایحتاج ابتدایی خود را نداشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «صبح روز بعد» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان دولت و به خصوص مدیران سینمای کشور به سادگی از کنار انتظارات، دغدغه ها نیازها و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر گذر نکنند و ما بتوانیم به صورت جدی شاهد رفع مشکلات مان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.