سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

نشست خبری تهیه‌کننده شهرزاد پس از آنکه سر از کانادا درآورد

شهرزاد سیاسی برای فرار از پرونده قضایی!

محمد امامی و محمدهادی رضوی در جشن اختتامیه سریال«شهرزاد»

سینماپرس: محمد امامی، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده «شهرزاد» در نشستی در شهر تورنتو کانادا با سیاسی کردن سریال شهرزاد منتقدان شهرزاد را شبیه به اصولگرایان منتقد حسن روحانی دانست که به گفته او انتخاب و سلیقه مردم را نمی‌پسندند.

محمد امامی، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده «شهرزاد» در نشستی در شهر تورنتو کانادا با سیاسی کردن سریال شهرزاد منتقدان شهرزاد را شبیه به اصولگرایان منتقد حسن روحانی دانست که به گفته او انتخاب و سلیقه مردم را نمی‌پسندند.

 تهیه‌کننده سریال شهرزاد که هنوز پرونده قضایی‌اش در قوه قضائیه مفتوح است همچنین اعلام کرده که علیه گرداننده کمپین «نه به شهرزاد» شکایت قضایی کرده است. در این نشست حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینمای ایران امامی را همراهی کرده است.

سریال شهرزاد پیش از این نیز با درج عکس حسین شریعتمداری در کنار عکس چند تن از زندانیان حزب توده تمایل به سیاست را نشان داده بود. نام امامی وقتی در رسانه‌ها به شکل مداوم تکرار شد که اخباری درباره دستگیری او به دلیل ارتباط با اختلاس پرونده صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش منتشر شد. مدتی بعد اعلام شد که او به این صندوق بدهکار است و با اختلاس ارتباطی ندارد. پس از مدتی اخباری درباره آزادی او و تلاشش برای تسویه بدهی به این صندوق منتشر شد.


این در حالی بود که نادر فتوره‌چی، روزنامه‌نگار سابق نشریات اصلاح‌طلب در فضای مجازی کمپینی با عنوان «نه به شهرزاد» راه‌اندازی کرد و از کارگردان و بازیگران «شهرزاد» خواست توضیح دهند که درباره منابع مالی تولید این سریال چقدر اطلاع داشته‌اند. ترانه علیدوستی و حسن فتحی درباره این ماجرا توضیحاتی دادند، اما این ماجرا به تدریج فراموش شد.

حالا پس از چند ماه خبر رسیده که امامی در کشور کاناداست و می‌خواهد از گردانندگان آن کمپین شکایت کند. خروج امامی از ایران در حالی رخ داده که قوه قضائیه و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از سال گذشته هیچ توضیحی درباره پرونده امامی نداده‌اند.

رادیو زمانه از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران دو روز پیش خبر شکایت امامی از برپاکننده کمپین «نه‌به شهرزاد» را منتشر کرده است. این رسانه نوشته: «محمد امامی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد، شنبه ۱۳‌خرداد، در نشستی در شهر تورنتو کانادا از به جریان انداختن پرونده‌ای قضایی خبر داد. او که همراه با حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون در این نشست ظاهر شده بود، علت این شکایت را ردشدن از مرز نقد و رسیدن به تهمت و افترا و تشویش دانست.»


رادیو زمانه همچنین نوشته است: امامی منتقدان شهرزاد را شبیه به اصولگرایان منتقد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران دانست که به گفته او «انتخاب و سلیقه مردم را نمی‌پسندند.» او ادعا کرد که «وقتی شهرزاد از آقای روحانی حمایت می‌کند، ۲۰ میلیون فالوئر آن خبردار می‌شوند.» او گفت: «در قوه قضائیه پرونده‌ای علیه فتوره‌چی مطرح شده است» و ادامه داد که «ما همه قائل به نهادهای دموکراتیک هستیم.» او ادعاهای کمپین نه به شهرزاد مبنی بر فساد مالی تهیه‌کنندگان این سریال را رد کرد.


امامی که به همراه حمید فرخ‌نژاد در جلسه‌ای در دانشگاه تورنتو کانادا حاضر بود، مدعی شد: «شهرزاد» در مدیوم جدید و طی قراردادی با سایت نت فلیکس با پخش‌کننده جهانی عرضه خواهد شد. حضور امامی در کشور کانادا در حالی‌که پرونده اتهام فساد اقتصادی وی هنوز در قوه قضائیه مفتوح است موضوع عجیبی به نظر می‌رسد. مواضع سیاسی تهیه‌کننده سریال شهرزاد آن هم در قالب نشستی خبری در کشور کانادا نیز قابل تأمل است.

مسئولان قوه قضائیه هنوز درباره خروج امامی از کشور موضعی نگرفته‌اند، کشور کانادا سال‌هاست که به پناهگاه اختلاس‌کنندگان و مفسدان اقتصادی ایران تبدیل شده است. حالا و در حالی که هنوز پرونده قضایی امامی در ایران بسته نشده، او مدعی شده که در قوه قضائیه از یک روزنامه‌نگار طرح شکایت کرده است. برخی رسانه‌ها نیز روز گذشته مدعی شدند تهیه‌کننده شهرزاد به کانادا رفته و در دانشگاهی در تورنتو «کارگاه آموزش تهیه‌کنندگی» برگزار کرده است. این در حالی است که همه تجربیات امامی در تهیه‌کنندگی به پنج سال اخیر بازمی‌گردد که آن هم از طریق سرمایه‌گذاری به دست آمده و نه فعالیت تجربی یا تحصیل آکادمیک سینما و اینکه وی به این سرعت به چنان جایگاهی می‌رسد که کارگاه آموزشی تهیه‌کنندگی برگزار می‌کند، جای شگفتی دارد.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.