سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۷

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۱

زندباف: فقدان اجرای قوانین در سینما و اعمال سلیقه مدیران فرهنگی و سینمایی موجب مشکلات گسترده در عرصه هنر هفتم شده است

حسین زندباف*

سینماپرس: حسین زندباف تهیه کننده و تدوین گر پیشکسوت سینمای کشور گفت: این روزها مشکلات متعددی گریبان اهالی سینمای کشور را گرفته است. مشکلاتی نظیر بیکاری، بی پولی، فقدان امنیت شغلی، نبود بیمه و... که اگر توجه به قانون وجود داشت ما شاهد هیچ یک از این مشکلات در سینمای کشور نبودیم.

تدوین گر فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قانون حافظ منافع ما است و اگر ما زیر پرچم قانون مشغول به کار باشیم می توانیم با امید بیشتری به آینده نگاه کنیم. فقدان اجرای قوانین در سینما و اعمال سلیقه مدیران فرهنگی و سینمایی موجب مشکلات گسترده در عرصه هنر هفتم شده است و بنده یقین دارم اگر قوانین مدون به درستی اجرا شوند ما دیگر هیچ مشکلی در سینما نخواهیم داشت و از این رو از تمامی مسئولان دولت دوازدهم تقاضای اجرای درست قوانین را دارم. 

زندباف در پاسخ به این سوأل که چه قوانینی در سینمای کشور وجود دارد که می تواند موجبات رفع بیکاری و تأمین معیشت اهالی سینمای کشور را فراهم سازد اظهار داشت: خانه سینما اگر سال ها قبل ثبت قانونی شده بود ما امروزه شاهد هیچ یک از مشکلات رایج در سینما نبودیم چرا که در صورت ثبت قانونی خانه سینما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه موظف می شد تا بر اساس قانون اقدامات لازم برای رفع مشکلات اهالی سینمای کشور را انجام دهد.

تدوین گر فیلم سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» خاطرنشان کرد: مدت های مدیدی است که به جای اجرای قانون توسط مسئولان و مدیران سینمای کشور ما شاهد اعمال سلیقه این افراد در سینما هستیم. در واقع این سلیقه مدیران است که تعیین می کند چه کسی کار داشته باشد و چه کسی بیکار باشد و...؛ ما باید ضوابط را در سینمای کشور جایگزین روابط غلط کنیم که طی سال های متمادی سینمای کشور را به ورطه اضمحلال و نابودی برده است.

وی تأکید کرد: من یک بار دیگر تأکید می کنم هویت قانونی و شخصیت حقوقی تنها نکته ای است که ما به آن محتاجیم و آرزو دارم که مدیران سینمایی نیم نگاهی به وضعیت بد معیشتی زندگی اهالی سینمای بیندازند و برای رفع معضلات آن ها تدبیری کنند. امنیت شغلی در سینما وجود ندارد؛ سال های درازی است که مدیران خانه سینما داعیه آن را دارند که قرار است صندوق بیمه بیکاری برای اهالی سینمای کشور که خانه نشین شده اند تأسیس شود اما متأسفانه تمامی این ها در حد یک شعار باقی مانده و هیچ اتفاق مثبتی طی این مدت رخ نداده است.

تدوین گر فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و سروناز» در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم با تدبیر جدی مسئولان و مدیران سینمایی دیگر شاهد مشکلات متعددی نظیر بیکاری و... در سینما نباشیم و همه اهالی سینما بتوانند به صورت یکسان از تمامی مواهب سینما برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.