چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۸

جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما/۳

سلطانی آزاد: هیچ عزمی برای تولید آثار ارزشی و انقلابی وجود ندارد/ مدیران شعارهای زیبایی می دهند اما مانع تولید می شوند

شاهد سلطانی آزاد

سینماپرس: شاهد سلطانی آزاد فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد گفت: متأسفانه هیچ عزمی برای تولید آثار ارزشی و انقلابی وجود ندارد و به همین علت است که سینمای ایران سال های متمادی است که از زندگی حضرت امام خمینی (ره) و وقایع مهم انقلابی غافل شده و بسیاری از هنرمندان متعهد و ارزشی نیز خانه نشین شده اند.

کارگردان فیلم مستند «جوانمرد فاضل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران شعارهای زیبایی می دهند اما رسماً مانع تولید آثار ارزشی می شوند؛ ما همواره شاهد شنیدن ادعاهایی از سوی مدیران برای تولید آثار سینمایی فاخر و بزرگ در رابطه با زندگی حضرت امام (ره) هستیم اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و این شعاردهی مدیران تنها باعث آن شده تا هنرمندانی که به بودجه و پول و رانت دسترسی ندارند خانه نشین شوند.

وی ادامه داد: هنرمندان بسیاری در سینما و تلویزیون هستند که فیلمنامه ها، طرح ها و قصه های ارزشمندی را آماده ساخت دارند اما مدیران فرهنگی مانند سدی در مقابل آن ها ایستاده اند و نمی گذارند که آن ه به اهداف شان دست پیدا کنند و بر اساس دغدغه مندی های ارزشمندشان مبادرت به تولید یک فیلم یا سریال نمایند.

سلطانی آزاد سپس با تأکید بر اینکه تعداد محدودی آثار که در رابطه با وقایع انقلابی و زندگی حضرت امام (ره) ساخته شده نشانگر آن بوده که ما هنوز به وجوهات شخصیتی حضرت امام (ره) پی نبرده ایم و ایشان را به خوبی نشناخته ایم اظهار داشت: ما همواره تنها یک بخش از زندگی حضرت امام (ره) که بخش سیاسی است را مورد توجه قرار داده ایم این در حالی است که زندگی پربار ایشان فراز و فرودهای بسیاری داشته و از ابعاد مختلف قابل توجه و پرداختن است.

کارگردان فیلم کوتاه «قطارهای انتظار» تأکید کرد: وقتی هنرمندی با دغدغه نسبت به وجوهات مختلف زندگی پربار حضرت امام (ره) ورود پیدا می کند مسئولان اصلاً به وی توجه نمی کنند. به عنوان مثال بنده شخصاً تاکنون ۲ فیلمنامه بلند داستانی راجع به زندگی امام (ره) از وجوهات و ابعاد مختلف نوشته ام اما مدیران فرهنگی مانع از ساخت آن ها شده اند.

وی یادآور شد: حدود ۵ سال تمام بنده به دنبال ساخت فیلمی مستند با عنوان «امام به ۱۴ روایت» بودم که طرحی فوق العاده داشت و در اواخر دوران مدیریتی آقای شمقدری طرح آن در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصویب شد اما متأسفانه مدیران بعدی مانع از ساخت آن اثر که می توانست مرجع مهمی در رابطه با زندگی فوق العاده این شخصیت برجسته تاریخی باشد شدند و نگذاشتند که آن به سرانجام برسد و زحمات ۵ ساله بنده را نیز بر باد دادند.

سلطانی آزاد در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم با روی کار آمدن مدیرانی دغدغه مند و متعهد در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم شاهد تولید آثار ارزشمند و فوق العاده ای در رابطه با زندگی حضرت امام (ره) و رویدادها و وقایع متعدد انقلاب اسلامی از جمله قیام خونین پانزده خرداد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.