یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

انتظارات اهالی سینما از دولت دوازدهم/۳

سبط احمدی: ثبات در قانون گذاری و مدیریت حوزه فرهنگ مهمترین انتظار ماست/ امیدوارم شاهد رانت نباشیم

علیرضا سبط احمدی

سینماپرس: علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: ثبات در قانون گذاری و مدیریت حوزه فرهنگ مهمترین انتظار ماست چرا که اگر ثبات در این حوزه ها وجود داشته باشد و همه پایبند به قانون باشند ما شاهد بیشترین بهره وری در عرصه فرهنگ و هنر خواهیم بود و همه هنرمندان و اهالی فرهنگ می توانند از موهبات و خدمات یکسان وزارت ارشاد بهره مند شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زمانی برای دوست داشتن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین کارهایی که شخص آقای رئیس جمهور باید انجام بدهد این است که فردی را برای وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزیند که خود برخاسته از جامعه فرهنگی و هنری کشور باشد و یا پیش از این سوابق مدیریتی درخشانی در حوزه فرهنگ داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل و شیوه ممکن مشکلات متعدد موجود در این حوزه را رفع نماید.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر که آقای حیدریان در پست ریاست سازمان سینمایی مشغول به کار است خیال اغلب سینماگران از بابت حضور وی راحت است چرا که او پیش از این تجربه های درخشانی در حوزه مدیریت داشته و همه با منش نیک او آشنا هستند.

سبط احمدی سپس با تأکید بر اینکه انتخاب یک مدیر اصلح به صورت درازمدت در حوزه فرهنگ و هنر می تواند موجبات رشد و توسعه این حوزه را فراهم آور اظهار داشت: متأسفانه به دلیل انتخاب های غلط مدیران و چینش های ناآگاهانه ما طی سال های متمادی شاهد حضور کوتاه مدت مدیران در پست های مختلف وزارت ارشاد و نهادها و سازمان های زیرمجموعه آن ها بوده ایم و همین باعث شده تا هیچ برنامه ریزی درازمدتی در حوزه فرهنگ و هنر وجود نداشته باشد و اعمال سلیقه مدیران حرف اول و آخر را بزند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شیر تو شیر» خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم تمامی موانع و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به صورت جدی برطرف شود بایستی با حضور یک مدیر باتجربه و متعهد این کار را انجام دهیم. مسئولان کشور باید نسبت به این نکته آگاه باشند که فرهنگ و هنر می تواند بستری برای رفع تمامی موانع و مشکلات ما در حوزه هایی نظیر سیاست، اقتصاد، جامعه و... باشد و به همین علت است که بسیاری از کشورهای دنیا توجه ویژه ای به حوزه فرهنگی شان دارند و سعی می کنند که با فعالیت و کوشش در این حوزه مشکلات متعدد حکومت های خود را حل نمایند. ما باید آگاه باشیم که بسیاری از مفاسد و بی اخلاقی هایی که در جامعه شاهد آن هستیم به علت نبود یک فرهنگ درست است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو مشکلات امروز سینمای کشور را بسیار متعدد برشمرد و تصریح کرد:  امیدوارم مانند گذشته شاهد رانت دادن به برخی فیلم ها و اشخاص خاص نباشیم!؛ سازمان سینمایی باید مانند یک پدر چتر حمایت خود را بر سر یکایک اهالی سینمای کشور بیفکند و از یک فرد و یا فیلمی خاص حمایت نکند و سایر سینماگران را پشت درهای بسته این سازمان نگاه دارد. متأسفانه این نکته ای است که طی این سال ها همواره نادیده انگاشته شده و ما به همین علت نتوانسته ایم دستاوردهای مناسبی در سینما داشته باشیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نغمه» تأکید کرد: حمایت و صیانت از اکران تمامی آثار سینمایی که با پروانه ساخت سازمان سینمایی تولید شده اند و همچنین حمایت حداکثری از تهیه کنندگان سینما که مایل به سرمایه گذاری و تولید در سینما هستند باید جزو مواردی باشد که مسئولان سازمان سینمایی به آن توجه کنند. مسئولان و مدیران سینمای کشور باید بدانند که اگر تهیه کننده در سینما وجود نداشته باشد بقیه اهالی سینما نمی توانند کار کنند و دیده شوند و از این رو امیدوارم در دوره جدید ما شاهد حمایت جدی از یکایک تهیه کنندگان سینما بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و... باشیم.

سبط احمدی در خاتمه این گفتگو افزود: دولت موظف است بخش عمده ای از بودجه خود را به جای آنکه صرف کارهای جانبی و بیهوده نماید، صرف سالن سازی کند تا به این ترتیب تمامی آثاری که در طول سال در سینمای کشور تولید می شوند بتوانند از یک اکران یکسان و عادلانه بهره مند شوند و انصاف در مورد تمامی فیلم ها رعایت شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.