سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

انتقاد سینماگران از سکوت «خانه سینما» در قبال قاچاق فیلم

آرم خانه سینما

سینماپرس: درحالی که انتشار نسخه‌های قاچاق یکی از فیلم‌های روی پرده اعتراض سینماگران را برانگیخته است، خانه سینما به جای واکنش به این موضوع، برای تطهیر اظهارات نسنجیده وزیر ارشاد بیانیه صادر کرد!

به گزارش سینماپرس، با انتشار نسخه قاچاق یکی از فیلم‌های در حال اکران، بار دیگر بحث درباره موضوع انتشار غیرقانونی فیلم‌های سینمایی داغ شد. حتی یکی از کانال‌های خبری حامی دولت، روز گذشته از نقش یکی از آقازاده‌های دولتی در انتشار نسخه قاچاق این فیلم خبر داد. کانال سینما در این باره نوشت: «ماجرای تماشای فیلم‌های روی پرده و بعضا توقیفی و اکران نشده در خانه برخی مسئولان و البته آقازاده‌ها طی هفته‌های گذشته خبرساز شده بود، اتفاقی که برای فیلم «گشت٢» افتاده چه نقطه اشتراکی می‌تواند با این ماجرا داشته باشد؟ شاید طی روزهای آینده مشخص شود.»

 سعید سهیلی، کارگردان فیلم «گشت ۲» هم در واکنش به انفعال خانه سینما در مواجهه با انتشار نسخه قاچاق فیلمش گفت: کارت عضویت در خانه سینما را آتش می‌زنم.
مسئله قاچاق فیلم در نشست اخیر «سینماروایت» هم مطرح شد. در این نشست که به نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه تولید شده توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اختصاص داشت، محمدتقی فهیم، منتقد سینما، به طور تلویحی به بیانیه خانه سینما در مورد صحبت‌های وزیر ارشاد اشاره کرد و افزود: خانه سینما چرا درباره ورود فیلم‌های روی اکران به بازارهای قاچاق بیانیه‌ای صادر نمی‌کند!؟

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.