یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

مردم فیلمم را به عنوان حق الناس نگاه کنند

واکنش سعید سهیلی به انتشار نسخه غیر قانونی «گشت ۲»/ کارت خانه سینما را آتش می زنم!

سعید سهیلی در نشست خبری فیلم سینمایی «گشت ۲»

سینماپرس: سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «گشت۲» به شدت به انتشار نسخه قاچاق و غیر قانونی فیمش اعتراض کرد .

به گزارش سینماپرس، سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۲» گفت :الان حدود ده روز است که برای پی گیری ماجرای انتشار نسخه قاچاق و غیر قانونی فیلم گشت ۲، از پلیس فتا به پلیس امنیت و از پلیس امنیت به کمیته صیانت از آثار سینمای ایران می رویم، مرتب و بدون هیچ حمایت و پشتیبانی در حال رفتن به این اتاق و آن اتاق هستیم.

وی افزود: بعد از ده روز به این نتیجه رسیدیم که مسیر را اشتباه رفته ایم و کسی نیست که حرف ما را بشنود. ما باید حرفمان را از همان اول با مردم می زدیم. مردمی که همیشه حامی گشت ارشاد ۱و ۲ بوده اند. مردمی که از این دو فیلم استقبال کردند و از توقیف گشت ۱ ناراحت شدند، برای گشت ۱و ۲هوراکشیدند، خندیدند و کف زدند و اشک ریختند و برای این دو فیلم صف کشیدند.

او ادامه داد:مردم با نخریدن نسخه غیر قانونی و دانلود نکردن گشت ۲، باید  پشت دست، محکم به دهان قاچاقیان فیلم ها بزنند. قاچاق فیلمهای سینمای ایران در دست قاچاقچیان معمولی نیست و اگر نقاب از چهره قاچاقچیان برداشته شود قیافه های آشنایی را خواهیم دید.

سهیلی افزود :من فکر می کنم توطئه ای در پشت پرده انتشار نسخه قاچاق فیلم گشت ۲ است. این توطئه در ادامه توطئه کسانی است که گشت ۱  را از پرده سینماها پایین کشیدند. قبلا خیلی تلاش کرده بودند این فیلم پروانه ساخت نگیرد و یا سانسور شود و یا حتی اکران عید به این فیلم داده نشود و وقتی همه تلاشهایشان به شکست انجامید و وقتی دیدند فیلم به خط پایان نزدیک شده است خواستند به این فیلم پشت پا زنند. انتشار نسخه قاچاق فیلم یک جور انتقام گیری از استقبال مردم از گشت ارشاد است و اگر پلیس پی گیری کند حتما چهره های آشنایی خواهیم دید.

او تاکید کرد: از همان زمان که برخی به مجلس رفتند می دانستم توطئه هایی در کار است. به نظرم گشت ۱ را اگر گردن زدند گشت ۲ را آمپول هوا زدند. گشت ۱ را ذبح کردند و گشت ۲ را خفه کردند. با این اتفاقی که برای گشت ۲ افتاده باید هر روز منتظر قاچاق یک فیلم باشیم.

سهیلی افزود: متاسفانه وقتی چنین اتفاقی می افتد فیلمساز تنها می ماند و نه خانه سینما حمایت می کند و نه شوراهای مختلف متعلق به تهیه کنندگان. من تصمیم دارم کارت عضویت در خانه سینما، کانون کارگردان وانجمن های و شوراهای دیگر … را در جلوی خانه سینما آتش بزنم وقتی این کارت ها جز سنگین تر کردن جیب آدم کاری نمی کند. وقتی می بینم که هیچ حمایتی نمی کنند و من پیش خود فکر می کنم چرا عضو این تشکیلات هستم.

کارگردان گشت ارشاد ۲ هشدار داد :من از همین جا زنگ خطر رابه صدا در می آورم و به همه فیلمهای اکران سینما اعلام خطر می کنم. قاچاقچیان حامیان زیادی دارند و ما هیج حامی نداریم. مردم این فیلمها به عنوان حق الناس و مال به سرقت رفته نگاه کنند و به هیچ وجه این فیلمهای قاچاق را نبینند.

* سینماسینما

نظرات

  • ح ۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۱:۳۵
    1 0
    تموم شد دیگه استاد... الان همه توی خط دانلودن... حلاله حالال

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.