جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۲

بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۴

صباغ زاده: جیب مردم خالی است و سینما رفتن برای خانواده ها هزینه سنگینی دربر دارد/ با آمار و ارقام وضعیت سینما مطلوب نمی شود

مهدی صباغ‌زاده در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: جیب مردم به شدت خالی است و سینما رفتن برای خانواده ها هزینه سنگینی دربر دارد، شرایط اقتصادی صدای همه مردم را درآورده و همین باعث می شود تا هر مخاطبی نتواند به سینما برود و فیلم تماشا کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گرانی تولید یک فیلم سینمایی باعث شد تا وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش قیمت جدیدی را برای بهای بلیت سینما تعیین کند که همین کار باعث ریزش مخاطب در نوروز ۹۶ شد. متأسفانه جز یکی دو مورد در طول سال، اغلب فیلم های سینمایی با شکست شدید مواجه می شوند و حتی نمی توانند سرمایه اولیه تولیدشان را باز گردانند. در واقع می توان اینطور عنوان کرد که تنها ۵ درصد فیلم های سینمایی به سود می رسند و بیش از ۹۰ درصد با شکست شدید روبرو می گردند و در این میانه باید هرچه سریعتر در پی تدبیر بود.

وی سپس با تأکید بر اینکه  آمار و ارقام باعث نمی شود فکر کنیم وضعیت سینمای کشور مطلوب است اظهار داشت: در زمانه ای که بسیاری از تهیه کنندگان سینما ورشکست شده و اغلب آثار سینمایی پاسخگوی هزینه تولیدشان نیستند چطور می توانیم عنوان کنیم که اوضاع اقتصادی سینما مطلوب است؟ آیا اگر قیمت بلیت سینماها طی این سال ها چند باره افزایش پیدا نکرده بود باز هم می توانستیم از شرایط مطلوب در سینما دم بزنیم؟

صباغ زاده یکی دیگر از عوامل عدم استقبال مخاطبان از آثار سینمایی را شرایط ناعادلانه در اکران عنوان کرد و گفت: همواره ما شاهد آن هستیم که در ابتدای هر سال فیلم های خوب و پر سر و صدا اکران می شوند تا مدیران بتوانند از این طریق آمار و بیلان های خود را درست کنند و بعد از آن در فصل های مرده و بد نوبت به اکران آثاری می رسد که سازندگان و صاحبان شان به هر ترتیب نتوانسته اند شرایط اکران مطلوبی برای فیلم شان فراهم کنند و از این رو در گیشه دچار ضرر و زیان شدید می گردند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر شبکه های متعدد ماهواره ای، فضای مجازی و سایت های مختلف باعث شده تا استقبال مخاطبان از فیلم های سینمایی طی این سال ها همواره با کاهش روبرو شود؛ اگر در یکی دو دهه قبل مردم از فیلم های سینمایی استقبال بیشتری می کردند به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی به شکل امروزی بود و فیلم های ایرانی هم کیفیت و جذابیت بالایی برای مخاطب داشتند و مردم برای یک تفریح سالم و ارزان به سینما می رفتند و همه سالن های سینما در سراسر کشور رونق داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «صبحانه ای برای دو نفر» خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جنوب شهر تهران و شهرستان ها هیچ توجهی نمی شود؛ مدیران ادعا می کنند که در شهرهای مختلف سالن های سینما تأسیس کرده اند اما تأسیس این سالن ها باعث نشده تا مخاطبان از سینما استقبال کنند به عنوان مثال در شهر خلخال سینمایی افتتاح شده که به طور کل هیچ فروشی ندارد و این بسیار دردناک است و مدیران و مسئولان سینمایی باید تدبیری برای جذب مخاطب در شهرستان ها انجام دهند.

صباغ زاده در خاتمه این گفتکو افزود: امیدوارم مسئولان سینمایی بر این اندیشه نباشند که تأسیس و افتتاح پردیس های سینمایی می تواند دردی از سینمای کشور درمان کند؛ اتفاقاً به دلیل عدم رعایت عدالت در اکران فیلم ها در این پردیس ها بسیاری از آثار سینمایی با شکست روبرو می شوند چرا که تنها یکی دو سانس در طول روز به اکران برخی فیلم ها اختصاص پیدا می کند و بهترین سانس ها در اختیار برخی فیلم های خاص و پرفروش قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۲۱:۱۶
    0 0
    اغلب کسانی که با سینما قرابت دور ونزدیک دارند در هر صورت وضعیت تمام شاخه های آن را بیشتر وبهتر از آدمهایی که چند سال بعنوان میهمان در مدیریت سینما ماموریت می گیرند می دانند حتی کسانی هم که نورچشمی می شوند می دانند سینما در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد وطرحها وبرنامه ها آقایان ضعف فراوان دارد همگی باشکست قطعی مواجه می شوند ولی چرا این طور ازتمام جوانب بدتر چهره زیبا می سازند جای تاسف دارد وواقعا از دولت جمهوری اسلامی بعید است بجای اصلاح امور بربنیاد های سست وکج اصرار می ورزد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.