چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

انتقاد رضا کیانیان از پروژه نخ‌نمای لولوسازی در انتخابات

یک نفر بگوید پس چه کسی خوب است؟

رضا کیانیان در نشست رسانه‌ای سی‌و‌چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: رضا کیانیان در تازه‌ترین پست اینستاگرامی‌اش به موضوع انتخابات پرداخت و به طور تلویحی از پروژه لولوسازی یک طیف سیاسی در جریان انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، رضا کیانیان در تازه‌ترین پست اینستاگرامی‌اش به موضوع انتخابات پرداخت و به طور تلویحی از پروژه لولوسازی یک طیف سیاسی در جریان انتخابات انتقاد کرد. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از هنرمندان و به ویژه سلبریتی‌ها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به درک تازه و عمیق‌تری از مسائل سیاسی نائل آمده‌اند.  در بخشی از نوشته این بازیگر آمده: همش می‌گوییم باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم! بد چه کسی است؟ و بدتر کیست؟ خودمان که از همه بدتریم. مسئولیت هیچ کاری را به عهده نمی‌گیریم و فقط به بقیه می‌گوییم بد و بدتر! یک نفر پاسخ بدهد، چه کسی خوب است؟

اشاره صریح و بعضاً تلویحی برخی از اهالی هنر و سینما درباره بی‌منطق بودن پروژه لولوسازی برای رأی ندادن به یک نامزد انتخاباتی و دادن رأی سلبی را که در کنار سکوت بخش عمده‌تری از این قشر بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که در این دوره از انتخابات قرار نیست به روش فله‌ای تکرار می‌کنم گروه‌هایی از مردم برای رأی دادن به یک نامزد انتخاباتی تشویق و تهییج شوند.  برای مثال پرویز پرستویی در این‌باره و در فضای مجازی به این اشاره کرده بود که مردم خود بلوغ کافی برای انتخاب فرد اصلح را دارند و لازم نیست دیگران به آنها برای رأی دادن توصیه‌ای داشته باشند.

حالا رضا کیانیان به گونه‌ای دیگر به این مسئله اشاره کرده است.

در بخش دیگری از نوشته این سینماگر درباره رأی مردم در انتخابات آمده است: مدام می‌نویسید مجبوریم بین بد و بدتر را انتخاب کنیم... لااله‌الاالله... آخر مگر همه ما خوبیم که دیگران بد و بدتر هستند! مردمی که به راحتی دروغ می‌گوییم و راحت حق بقیه را پامال می‌کنیم! همین مردمی که مثلاً به خدا اعتقاد داریم. همین مردمی که به ظاهر از زورگویی بدمان می‌آید، اما خودمان تا جایی که زورمان برسد به همه زور می‌گوییم! همین مردمی که حتی در ترافیک به هم رحم نمی‌کنیم، هیچ جا به هم رحم نمی‌کنیم! صبح تا شب داریم از روی هم رد می‌شویم و سر همدیگر را می‌تراشیم. آن وقت می‌گوییم باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم! بد چه کسی است؟ و بدتر کیست؟ خودمان که از همه بدتریم! تا حالا چند بار در زندگی پوزش خواستیم؟ تا حالا چند بار مسئولیت کارهایمان را به عهده گرفته‌ایم؟ معتادمان می‌گوید رفیق بد ما رو به این روز انداخت. پس خودت چه! ما این چنین مردمی هستیم... مسئولیت هیچ کاری را به عهده نمی‌گیریم و فقط به بقیه می‌گوییم بد و بدتر! یک نفر پاسخ بدهد، پس چه کسی خوب است؟

* جوان

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۳:۵۶
    1 0
    آقای کیانیان کسی خوب است که وقتی تورا نگاه کرد دیگران را فراموش نکند یک نفر را همه نبیند با بودجه فرهنگ میز را محکم نکند با نامین چند نفر یک کشور را نخرد و..... اینها خوبند
  • درد آشنا ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۰:۰۷
    1 0
    باد امسال از این طرف می وزد! آقای کیانیان ماشالله هزار ماشالله خوب در جهات مختلف باد در حرکتند . خدا بدهد برکت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.