جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

کار سخت ایوبی در ستاد تبلیغات روحانی

وقتی مهم‌ترین حامیان فرهنگی حسن روحانی خود را از معرکه کنار کشیدند!

حسن روحانی

سینماپرس: نکته جالب توجه در این میان نه حمایت برخی از هنرمندان از برخی چهره‌های سیاسی بلکه اعلام برائت گروهی از همین هنرمندان از چهره‌هایی است که چند سال قبل به دفاع تمام قد از آن‌ها پرداخته‌اند. در میان همه چهره اعلام برائت پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

نزدیک شدن به ایام انتخابات باعث شده تا فضای فرهنگی کشور نیز به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اتفاقی که نتیجه آن کم خبر شدن فضای فرهنگی و ایجاد فضایی راکد در این عرصه بود؛ هر چند که بازهم بودند اتفاقاتی که این فضای آرام را کمی تکان دهند.

وقتی میرکریمی هم حاضر به ساخت مستند روحانی نشد!

یکی از مهم‌ترین اخبار فرهنگی این هفته مربوط به چهره‌هایی بود که قرار است تولید فیلم‌های انتخاباتی نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را به عهده بگیرند. تقریبا هر روز اخبار ضد و نقیضی در ارتباط با چهره‌هایی که ساخت فیلم یکی از کاندیداها را به عهده گرفته‌اند، شنیده می‌شد اما در نهایت اغلب این اخبار توسط همان چهره‌ها تکذیب شد!

اولین خبر مربوط به ساخت فیلم تبلیغاتی قالیباف توسط بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان بود که این خبر توسط سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که مسئول فعالیت‌های تبلیغاتی ستاد قالیباف در این دوره است، تکذیب کرد و طبق اعلام او، ساخت این مستندهای تبلیغاتی توسط خود او انجام خواهد شد.

خبر دیگر در ارتباط با ساخت فیلم تبلیغاتی حسن روحانی توسط سیدرضا میرکریمی کارگردان سینما و از چهره‌های بسیار نزدیک به مدیریت سینمایی دولت یازدهم بود؛ خبری که پس از آن که مدت‌ها به عنوان شایعه‌ای محتمل در محافل فرهنگی و هنری مطرح می‌شد، در نهایت در این هفته توسط خود او تکذیب شد. البته حسام‌الدین آشنا مسئول واحد تبلیغات ستاد روحانی اعلام کرد که هیچ چهره شناخته شده‌ای این فیلم را نخواهد ساخت و تولید آن به صورت گروهی خواهد بود.

کنار کشیدن حامیان سابقه هنری دولت یازدهم

هنرمندان از آن دسته گروه‌هایی هستند که معمولا با نزدیک شدن به ایام انتخابات با توجه به پایگاه اجتماعی خوبی که دارند مورد توجه همه گروه‌های سیاسی قرار می‌گیرند. این انتخابات نیز همانند همه دوره‌های قبل عرصه‌ای برای تلاش بی‌وقفه برخی از جریان‌های سیاسی برای جذب حداکثری هنرمندان به سمت خود شده است.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1396/2/7/499951_461.jpg

اما نکته جالب توجه در این میان نه حمایت برخی از هنرمندان از برخی چهره‌های سیاسی بلکه اعلام برائت گروهی از همین هنرمندان از چهره‌هایی است که چند سال قبل به دفاع تمام قد از آن‌ها پرداخته‌اند. در میان همه چهره اعلام برائت پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این دو هنرمند کشورمان که در سال 92 از جمله چهره‌هایی بودند که به حمایت از حسن روحانی پرداختند؛ امسال و پس از طرح دوباره نام آن‌ها در برخی از رسانه‌ها به عنوان حامیان روحانی، با تکذیب هرگونه خبری در این رابطه اعلام کردند قصد حمایت از هیچ نامزدی را در انتخابات این دوره ریاست جمهوری را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.