جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

در بخش غیررقابتی

فیلم پولانسکی به فهرست جشنواره فیلم «کن» اضافه شد

«رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: هفتادمین جشنواره فیلم کن جدیدترین فیلم رومن پولانسکی را نیز به فهرست فیلم‌های بخش غیررقابتی این دوره اضافه کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم جدید رومن پولانسکی با عنوان «برمبنای یک داستان واقعی» در حالی به فهرست فیلم‌های کن اضافه شد که وکیل او همچنان تلاش دارد تا پرونده قضایی علیه وی را که در ۴۰ سال اخیر در آمریکا مفتوح بوده، ببندد.

فیلم جدید کارگردان «بچه رزمری» با بازی اوا گرین در نقش یک زن اسرارآمیز که سعی دارد تا خودش را وارد زندگی یک نویسنده مشهور کند، ساخته شده است.

این فیلم در بخش اصلی جشنواره و در خارج از بخش رقابتی نمایش داده می‌شود. اوا گرین، امانوئله سیگنر و ونسان پرز در این فیلم فرانسوی زبان روان‌شناسانه بازی می‌کنند. فیلمنامه این فیلم با همکاری اولیویه آسایاس بر مبنای رمانی از دلفین دو ویگان نوشته شده است.

پولانسکی که برای سمت رییس تشریفاتی آخرین دوره سزار انتخاب شده بود به دلیل اعتراض سازمان‌های فمینیست برای پرونده‌اش مبنی بر ایجاد رابطه با یک کودک ۱۳ ساله مجبور شد تا این مقام را رد کند.     

این درحالی است که وکیل این کارگردان ۸۳ ساله همچنان در تلاش است تا دیوان عالی آمریکا را متقاعد کند پرونده‌ای که از سال ۱۹۷۷ مفتوح است، وجهه قانونی ندارد. قربانی پولانسکی که آن زمان ۱۳ ساله بود نیز نامه‌ای برای مقامات قضایی لس‌آنجلس نوشته و از این تعقیب انتقاد کرده است. وی در این نامه نوشته است زمانی که نیاز به حمایت داشتم شما کاری برای من نکردید و فقط به دنبال حرفه خودتان هستید.

فیلم قبلی پولانسکی با عنوان «ونوس در خز» نیز اکران اولش را در جشنواره کن تجربه کرد و سپس برنده جایزه سزار بهترین کارگردانی شد. سال پیش فیلم وودی آلن در این جشنواره برای اولین بار اکران شد که او نیز هم‌زمان با اعتراض پسر خوانده‌اش در زمینه یک رسوایی جنسی روبه روشده بود.

جشنواره کن فیلم‌های دیگری را نیز به فهرست خود افزوده که شامل درامی از روبن اوستلوند با عنوان «میدان» با بازی الیزابت ماس و دومینیک وست است. این فیلم در بخش رقابتی نمایش داده می شود. این کارگردان که سازنده فیلم «فورس ماژور» است برای این فیلم در سال ۲۹۱۴ برنده جایزه بخش نوعی نگاه کن شده بود.  

مستندی از باربت شرودر با عنوان «Le Venerable W» که آخرین فیلم از سه گانه «سه گانه شیطان» است و فیلم «کری ۳۵» ساخته اریک کاراواکا نیز در بخش نمایش ویژه اکران می‌شوند.

آندری تشینه کارگردان نامدار فرانسوی نیز با نمایش فیلم جدیدش با عنوان «Nos annees folles» مورد تقدیر قرار می‌گیرد و «Djam» فیلمی از تونی گاتلیف نیز در ساحل کن همزمان با یک برنامه کنسرت به نمایش درمی‌آید.

جشنواره کن نمایش فیلمی کودکانه با عنوان «زامبی‌لینیوم» را نیز به فهرست خود افزوده است.

جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ ماه مه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.