چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۸

قاسمی: دردها و حرف های ما زیاد است اما گوش شنوایی برای شنیدن آن ها وجود ندارد/ به پیشکسوتان توجه کنید

ثریا قاسمی در آرام میگیریم

سینماپرس: ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دردها و حرف های ما زیاد است اما گوش شنوایی برای شنیدن آن ها وجود ندارد؛ ما چه مطالبه ای می توانیم از روسای جمهور و مدیران فرهنگی داشته باشیم در صورتی که به مطالبات مان توجهی نمی شود و اصلاً ما را نمی بینند!

بازیگر فیلم های سینمایی «ویلایی ها» و «پدر آن دیگری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر بسیاری از سینماگران و هنرمندان در تأمین نیازهای اولیه زندگی شان دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما هیچ یک از مدیران فرهنگی و سینمایی به مشکلات آن ها توجهی نداشته اند و اصلاً قدمی برای رفع مشکلات متعدد آن ها برنداشته اند.

وی ادامه داد: هنرمندان در تمامی کشورهای دنیا دارای اعتبار و اهمیت بسیار زیادی هستند و  من فکر می کنم باید نظام مندی درست و اساسی وجود داشته باشد که حمایت از پیشکسوتان در عرصه هنر چه در سینما و چه در تلویزیون به صورت قانون درآید و تا زمانی که این قانون به اجرا در نیامده باشد این روند ادامه خواهد داشت و به جایی نخواهد رسید!

بازیگر سریال های تلویزیونی «معمای شاه» و «کلاه پهلوی» سپس با بیان اینکه حمایت از پیشکسوتان و بیکاری آنها در سینما نیاز به تصویب قانونی هدفمند و همچنین حمایت دولت از آن را دارد و باید این امر به دست افرادی امین و مومن سپرده شود اظهار داشت: این کار باید به صورتی باشد که قسمتی از دستمزد افرادی که کار می کنند را در صندوقی ذخیره کنند تا به افرادی که بیمار و یا از کار افتاده هستند تعلق بگیرد.  

قاسمی تأکید کرد: شرایطی در سینما و تلویزیون ما باب شده که گویا جایی برای پیشکسوتان وجود ندارد و مدیران و سیاست گذاران ترجیح می دهند از چهره های جوان برای تولید آثارشان بهره مند شوند این در حالی است که این پیشکسوتان بوده اند که با فداکاری های زیاد وضعیت سینما و تلویزیون کشور را به اینجا رسانده اند و روا نیست که بی دلیل به دست فراموشی سپرده شوند.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: ما نیازمند توجه مدیران به پیشکسوتان در تمامی حوزه ها و رشته ها هستیم، ما نیازمند کارآفرینی و اشتغال هستیم تا بتوانیم به آینده امید داشته باشیم و امیدوارم که این اتفاقات در کشورمان رقم بخورد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.