جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۹

دهقان نسب: هنرمندان طی سال های اخیر با بیکاری مفرط و خانه نشینی دست و پنجه نرم کردند/ مدیران منفعل نباید انتخاب شوند

حبیب دهقان نسب

سینماپرس: حبیب دهقان نسب بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم شخصی رئیس جمهور شود که دیدگاه بازتری به دنیا و حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد، ما طی این سال ها آرزوهای زیادی برای موفقیت و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر کشورمان داشتیم که محقق نشده و همچنان در حسرت به ثمر رسیدن آن ها هستیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «فوق سری» و «پرده نشین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نه تنها هنرمندان که تمامی مردم این روزها در آروزی داشتن آرامش، رفاه، آسایش، کار و... به سر می برند و از این رو نیاز است با تدبیر مردم شخصی برای مدیریت اجرایی کشور انتخاب شود که بتواند این قبیل مشکلات عمومی را برطرف نماید.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از هنرمندان طی سال های اخیر به دلیل بیکاری مفرط و خانه نشینی با مشکلات شدید اقتصادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و بن بست های زیادی در زندگی های حرفه ای و خانوادگی آن ها به وجود آمده است که باید هرچه زودتر راهی برای بازگشایی این بن بست ها به وجود بیاید.

دهقان نسب سپس با تأکید بر اینکه افزون بر رونق تولیدات و تزریق بودجه به سینما نیازمند کمرنگ تر شدن خطوط قرمز در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری هستیم اظهار داشت: تا زمانی که وضعیت آثار تولیدی فرهنگی و هنری در کشور بخواهد طبق همین رویه معمول پیش برود نمی توان امیدی به بهبود اوضاع و شرایط داشت.

بازیگر سریال «مختار» در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: مدیران منفعل نباید برای مدیریت وزارت ارشاد و نهادهای تابعه اش انتخاب شوند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها نهاد اصلی فرهنگی و هنری کشور نیازمند حضور مدیرانی است که بتوانند به درستی از حقوق هنرمندان و فرهنگیان دفاع کنند. کلیه مسائل فرهنگی و هنری کشور شامل سینما، تئاتر، موسیقی، کتاب و مطبوعات و... باید زیر نظر مستقیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و هیچ شخص و نهادی نباید حق دخالت در عملکرد این وزارتخانه را داشته باشد و برای حوزه های متعدد فرهنگی و هنری کشور تصمیم گیری کند.

وی افزود: این مشکلی است که متأسفانه طی سال های اخیر و در زمان مدیریت آقایان علی جنتی و حجت الله ایوبی در مسند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان سینمایی به شدت شاهد آن بودیم و همواره دخالت های نا به جایی در روند تولید فیلم ها، اکران فیلم ها و... صورت می گرفت و متأسفانه مدیران هم به صورت منفعلانه با این مسائل برخورد می کردند. ما نیاز به مدیری داریم که جسور، شجاع و دغدغه مند باشد و اجازه دخالت هیچ ارگان و فردی را در امور فرهنگی و هنری کشور ندهد.

دهقان نسب در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: بنده معتقدم اگر یک مدیر توانایی اداره نهادی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ندارد باید در آن نهاد را ببندند؛ هنرمندان می خواهند مدیری در حوزه فرهنگ و هنر حضور داشته باشد که بتواند از حقوق آن ها صیانت کند و امیدوارم که بتوانیم در دولت دوازدهم شاهد حضور چنین مدیرانی در وزارت ارشاد باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.