چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

نگاهی‌ به فروش‌ فیلم‌ها در ۴هفته اول اکران نوروزی

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت، ناجی سینماها می‌شود؟

سردر سینماها

سینماپرس: با نگاهی به آمار فروش مکانیزه فیلم‌ها در ۴ هفته اول اکران نوروزی شاهد افزایش فروش ۲ میلیاردی هستیم که این مبلغ نسبت به افزایش قیمت بلیت در سال جدید رقم قابل توجهی نیست.

به گزارش سینماپرس، مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در چهار هفته اول اکران نوروزی با اقبال چندانی نسبت به سال گذشته مواجه نشد. افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت باعث شد تا کاهش مخاطب در سالن‌های سینما به دلیل افزایش قیمت زیاد به چشم نیاید اما کارشناسان و سینماگران باید تحلیل درستی از علاقه مخاطب به فیلم‌های سینمایی داشته باشند و امروز بعد از گذشته ۴ هفته از اکران نوروزی نیازسنجی درستی از مخاطبان داشته باشند.  

مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی در سال ۹۵ در هفته سوم به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان رسید که در هفته سوم سال ۹۶ با رشد قابل توجهی در فروش فیلم‌ها مواجه شدیم و به یک باره فروش فیلم‌ها به ۷ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان رسید. در این هفته با افزایش فروش ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان روبرو شدیم. بسیاری از کارشناسان معتقدند تعطیلات در هفته سوم به پایان رسید و مخاطب توانست سینماها را برای پرکردن اوقات فراغت انتخاب کند.  

مجموع فروش فیلم ‌های اکران نوروزی سال ۹۵ در هفته چهارم به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسید. در سال ۹۶ در هفته چهارم به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۴۸۷ هزار تومان رسید. در این هفته افزایش فروش فیلم به ۶۸۶ میلیون ۶۹۵ هزار تومان رسید که نسبت به هفته سوم کاهش چشمگیری داشت.  

اگر نگاه دقیق‌تری به فیلم‌های اکران سال ۹۵ و ۹۶ در نوروز بیاندازیم خواهیم دید فیلم‌های اجتماعی که برای اکران در نوروز ۹۵ انتخاب شده بود پتانسیل بیشتری برای جذب مخاطب داشت. فیلم «ابد و یک روز» با تبلیغات گسترده‌ای که در جشنواره فیلم فجر برایش فراهم شد اکران خوبی را تجربه کرد. فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نیز مخاطبانی که کمتر به سالن‌های سینما می‌آیند و تنها به دیدن آثار ارزشی عادت دارند را به سالن‌های سینما فراخواند.  

به نظر می‌رسد مخاطبان سال گذشته سالن‌های سینماها در ایام نوروز بیشتر خانواده‌ها بودند و فیلم‌ها اقشار مختلف خانواده را با خود درگیر می‌کرد اما امسال فیلم‌های اکران نوروزی تنها توانستند نظر قشر همیشگی سینما رو را راضی نگه دارد و تمام اهالی خانواده را درگیر نکرد. البته در میان فیلم‌های اکران شده در ایام نوروز فیلم «ماجرای نیمروز» توانست نظر بسیاری از افرادی که آثار ارزشمند سینما را دنبال می‌کنند جذاب بود اما متاسفانه تبلیغات ناکارآمد برای این فیلم نتوانست مخاطب را با خود همراه کند در حالی که فیلم پتانسیل فروش و اقبال بیشتر مخاطب را داشت اما تبلیغات آنگونه که شایسته بود نتوانست مخاطب را با فیلم همراه کند.  

مجموع فروش فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۵ در هفته اول نمایش به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان رسید.  این در حالی است که در هفته اول نمایش سال ۹۶ فروش فیلم‌ها به ۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان رسید. در هفته اول کاهش ۲۸۶ میلیون تومانی در اکران را شاهد هستیم.  

مجموع فروش فیلم ‌های اکران نوروزی سال ۹۵ در هفته دوم نمایش به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان رسید. این در حالی است که در هفته دوم نمایش سال ۹۶ با افزایش فروش فیلم های سینمایی مواجه هستیم. مبلغ فروش فیلم‌ها به ۷ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسید. در هفته دوم اکران نوروزی با افزایش فروش ۱۳۶ میلیون تومانی مواجه هستیم.

فروش کل فیلم‌ها در اکران نوروزی سال ۹۵ براساس سیستم مکانیزه در چهار هفته اول اکران به فروش ۲۰ میلیارد و ۱۹۹ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسید.  

فروش کل فیلم‌ها در اکران نوروز ۹۶ در چهار هفته اول به فروش ۲۲ میلیارد و ۸۴۷ میلیون و ۴۸۷ هزار تومان رسید.  افزایش فروش فیلم ها نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۷ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بود که کارشناسان معتقدند این مبلغ اگر افزایش قیمت بلیت نبود امکان نداشت با این افزایش فروش مواجه باشیم.

* فارس

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۶:۵۲
    0 0
    حداقل چنحاه در صد از همین ها را هم کسر میکند(طمع زیادی رزق کم را هم قطع میکنه)

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.