سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد:

آغاز دور جدید «سینماروایت» از ابتدای اردیبهشت/ آخرین تغییرات برنامه سینمایی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

رسول شادمانی در نشست خبری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: شادمانی گفت: سینماروایت که از جمله برنامه های مدون و روتین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است با برگزاری چهار دوره مستمر، فاز پنجم فعالیت خود را از روز یکشنبه سوم اردیبهشت از سَر خواهد گرفت.

رسول شادمانی، مدیر روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از آغاز به کار دوره جدید سینماروایت در سال جاری خبر داد و گفت: سینماروایت که از جمله برنامه های مدون و روتین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است با برگزاری چهار دوره مستمر، فاز پنجم فعالیت خود را از روز یکشنبه سوم اردیبهشت از سَر خواهد گرفت.

شادمانی با بیان اینکه آغاز به کار برنامه سینماروایت به خرداد ماه سال ۱۳۹۳ برمی گردد و با تاکید بر استمرار برنامه در این سالها تصریح کرد: از ابتدای فعالیت سینماروایت تاکنون ۱۰۸ جلسه برگزار شده است که طی آن ۱۳۴ اثر نمایشی اعم از فیلم های بلند سینمای ایران و جهان، مستند، کوتاه و انیمیشن به نمایش درآمده و با حضور صاحبان آثار، کارشناسان و منتقدان سینمایی نقد و بررسی شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و طبق زمانبدی قبلی، در دوره جدید که تا پایان سال جاری به طول می انجامد ۴۰ جلسه اکران و نقد و بررسی خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اهداف و علل برگزاری این برنامه اظهار داشت: در نگاهی کلان به وضعیت موجود فضای فرهنگی کشور، بویژه در حوزه سینما، آنچه مسئولان و دست اندرکاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را بر آن داشت که چنین برنامه ای را راه اندازی و هدایت کنند، احساس نیاز و کمبود فضاها و محافلی بود که طی آن سینماگران و بویژه جوانان فعال این حوزه، علاقمندان و حتی منتقدین و کارشناسان جریان ارزشی سینما که متاسفانه بنا به دلایلی کمتر محور و مورد توجه قرار می گیرند، حول محور سینمای انقلاب بتوانند گردهم آیند، که سینماروایت چنین موقعیتی را ایجاد کرد.

شادمانی خاطرنشان کرد: اکنون و با گذشت حدود ۳ سال از فعالیت مستمر این برنامه، به همت مسئولان بنیاد فرهنگی روایت و مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سینماروایت به پاتوق سینماگران ارزشی مبدل شده است و بدین ترتیب فضایی صمیمی به وجود آمده که فعالان عرصه سینما، کارشناسان، منتقدین، جوانان فعال این حوزه، مخاطبین و علاقمندان گردهم می آیند و ضمن تماشای فیلم به بحث و تبادل نظر می پردازند که اینگونه و در ذیل این برنامه موقعیتی کارگاهی نیز ایجاد می شود و بستر مناسبی را برای علاقمندان به ویژه دانشجویان رشته های مختلف سینما به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه جلسات دوره جدید نیز همانند دوره های پیشین روزهای یکشنبه ساعت ۱۷ و در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار خواهد شد به نحوه حضور علاقمندان در برنامه اشاره کرد و گفت: حضور در جلسات سینماروایت برای عموم آزاد و رایگان است، ضمن اینکه همواره دغدغه‌ اصلی ما ارتقاء سطح کیفی برنامه بوده و هست و ارتقاء بُعد کَمی در درجات بعدی قرار دارد، چرا که تلاش بر این نیست که به هر شکل ممکن به تعداد مخاطبین در جلسات بیافزاییم بلکه برای ما رسالت اصلی برنامه که همانا صیانت از آثار تولیدی، سینماگران و به ویژه جوانان فعال و کمتر دیده شدۀ جریان ارزشی سینما است اهمیت دارد. البته این به معنی محدودیت حضور افراد در جلسات نیست بلکه ما از تمامی فعالان عرصه‌ فرهنگ و هنر به ویژه سینما و نیز علاقمندان این حوزه در برنامه استقبال می کنیم.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ضمن روشن توصیف کردن چشم انداز این برنامه ادامه داد: سینماروایت امروز به یکی از موثرترین و مهمترین برنامه های سینمایی کشور مبدل شده است و جایگاه خود را در این میان و در مقایسه با برنامه های همردیف خود، البته با توجه به ماموریت و شرح وظایف محوله که پیشتر عرض کردم، به خوبی یافته است. اکنون ما شاهد حضور سینماگران مطرح و شاخص، مسئولان کشوری و لشگری و چهره های شناخته شده در میان مخاطبین در جلسات سینماروایت هستیم که نشان از قوت برنامه دارد. نکته مهم این است که ماموریت و اهداف ارزشمند سینماروایت دغدغه مسئولان و مدیران بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و همین مسئله موجب بقاء و رشد این برنامه شده است.

شادمانی در پایان ضمن اعلام آمادگی جهت نمایش و نقد و بررسی آثار تولیدی اعم از فیلم های بلند سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سینماروایت و دعوت از صاحبان آثار و علاقمندان به سینما بویژه دانشجویان جهت حضور در برنامه عنوان کرد: اطلاع رسانی جلسات سینماروایت به صورت منظم و مستمر هر هفته از طریق رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها انجام می شود. همچنین افرادی که پیشتر شماره خود را در سامانه پیامکی این برنامه ثبت کرده اند از طریق پیامک در جریان برگزاری جلسات قرار می گیرند. دیگر علاقمندان نیز جهت عضویت در سامانه پیامکی سینماروایت و دریافت پیامک اطلاع رسانی می توانند با شماره های ۸۸۹۱۱۴۳۳ الی ۷ تماس حاصل نموده و شماره تلفن همراه خود را جهت ثبت در سامانه پیامکی اعلام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.