یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۶

عباسی: رئیس جمهور باید مدیرانی را انتخاب کند که در کار هنرمندان سنگ اندازی نکنند/ آقای روحانی هیچ اثر سازنده ای نداشت

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور باید مدیرانی را انتخاب کند که در کار هنرمندان سنگ اندازی نکنند و با ایجاد باند و دسته تنها حلقه ای از افراد را دور خود جمع نکنند و امکانات و بودجه ها و... را در اختیار آن ها قرار دهند.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنرمندان و بالاخص سینماگران امروزه بیش از هر چیز دیگر نیازمند آن هستند که به آن ها اعتماد شود؛ ما نیاز به آن داریم که مدیران فرهنگی کشور به ما اعتماد کنند و بدانند که ما کارمان را بلد هستیم و چه در زمینه پول سازی و چه ساختن فیلم های خوب و چه درخشیدن در عرصه بین الملل همیشه خوب عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده هرگاه مدیران سینمایی در کار سینما و هنرمندان دخالت داشته اند ما مسیر رو به پسرفتی را پیش گرفته ایم و هرگاه کمی فضا را بازتر کرده اند ما پیشرفت کردیم؛ مدیران فرهنگی نباید ترسو باشند چرا که معتقدم این ترس است که باعث می شود برخی مدیران جلوی هنرمندان را بگیرند و با ایجاد فضای سانسور و ممیزی هنرمندان و سینماگران را مجبور به خودسانسوری کنند.

عباسی تأکید کرد: رئیس جمهور و مدیران فرهنگی باید بدانند که هنرمندان همگی عاشق این کشور و این دیار هستند و موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران را به خوبی می شناسند و قطعاً کاری نمی کنند تا دشمنان با بهره گیری از کار آن ها بخواهند به منافع شان دست پیدا کنند؛ پس ای کاش به جای اینکه این گونه فضا را برای حضور و ابراز وجود هنرمندان در تمامی حوزه ها و رشته ها محدود و تنگ کنند کاری کنند و به اصطلاح چوب لای چرخ سینما و هنرمندان بگذارند با ایجاد یک فضای آرام و حمایت ویژه از هنرمندان سعی بر تولید آثاری درخشان داشته باشند.

فیلمنامه نویس سریال های «قلب یخی» و «بچه های نسبتاً بد» خاطرنشان کرد: زمانی ما می توانیم در کشور به پیشرفت دست پیدا کنیم که رئیس جمهور و مدیران فرهنگی کشور به این نتیجه برسند با پشت سر گذاشتن ترس های بی موردشان فرصت های بسیار بزرگ و خوبی ایجاد می شود و هنرمندان می توانند در جهت توسعه و پیشرفت اهداف کشور به آن ها یاری و مساعدت رسانند.

این فیلمنامه نویس در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه  آقای روحانی در طول دوران ریاست جمهوری اش هیچ اثر سازنده ای نداشت تصریح کرد: ما طی دوران ریاست جمهوری ایشان در حوزه فرهنگ و هنر شاهد همان مشکلات قبلی و همان فضایی بودیم که پیش از آن حاکم بود و آقای روحانی و مدیران فرهنگی ایشان در دولت یازدهم در هیچ زمینه ای از فرهنگ و هنر اتفاق مثبتی ایجاد نکردند و امیدهایی که در بدو حضور ایشان به عنوان رئیس جمهور در دل هنرمندان شکل گرفته بود بدل به یأس شد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۹
    1 0
    چرا برخی مدیران بصورت یک پارچه هنرمندان مختلف را در دولت آقای روحانی طرد وحذف کردند
  • نصیری ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۳
    0 0
    درکشور ما قرائت از فرهنگ معیار وشیوه غلط دارد مهترین آن همراهی وهمزاد کردن فرهنگ با سیاست است تمام مدیران فرهنگی کشور ما هم سیاسی وپس ماند سیاست اند تمام آسیب های کشور مدیریت سیاسی بر فرهنگ است خیانت دولت تدبیر وامید درفرهنگ وهنروسینمای کشور حمل مغولها را هم روسفید کرده

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.