چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۴

تهامی: دردهای هنرمندان زیاد است؛ تا کی باید حرف های مان را تکرار کنیم؟/ آقای روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد!

کوروش تهامی در نشست خبری فیلم سینمایی «رگ خواب»

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سینمای ایران هرچه بیشتر در سطح دنیا افتخارآفرین می شود مسئولان کشور کمتر به آن توجه می کنند با این شرایط ما دیگر چه انتظاری برای توجه به فرهنگ و هنر و سینما می توانیم داشته باشیم وقتی که فرهنگ و هنر دغدغه هیچ شخصی نیست؟

بازیگر سریال های تلویزیونی «تبریز در مه» و «شوق پرواز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همیشه در آستانه ایام انتخابات ریاست جمهوری از اشخاص در رشته ها و حوزه های مختلف سوأل می شود که خواسته ها و آرزوهای شان را مطرح کنند و از شخصی که رئیس جمهور می شود بخواهند که در راستای تحقق این خواسته ها و نیازها گام بردارد اما متأسفانه تا به امروز آنچه ما شاهد بودیم کاملاً بالعکس بوده و هر آرزویی که داشتیم مسئولان کشوری در جهت مخالف آن قدم برداشته اند.

تهامی ادامه داد: به خصوص طی چند سال اخیر این بی توجهی به نیازها و خواسته های هنرمندان نمود جدی تری پیدا کرده است؛ هرچه نام سینمای ایران در سطح جهان بیشتر درخشید و سینماگران باعث سربلندی ایران و مردم ایران شدند مسئولان کشوری و مدیران فرهنگی کمتر به نیازهای سینما و سینماگران توجه کردند.

وی سپس با تأکید بر اینکه درخواست های هنرمندان تقریباً همگی در کلیت شبیه به یکدیگر است اظهار داشت: ما از رئیس جمهور آینده می خواهیم بدون آنکه وعده های پوچ و تو خالی بدهد حقوق طبیعی هنرمندان را که شامل ۲ بعد مادی و معنوی می شود رعایت کند و افرادی را برای مدیریت حوزه فرهنگ و هنر برگزیند که حداقل دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشند و عقبه شان به امور فرهنگی و هنری مرتبط باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «آشوب» و «رگ خواب» خاطرنشان کرد: دردهای هنرمندان زیاد است؛ تا کی ما باید این حرف های مان را تکرار کنیم و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن و توجه کردن به این دردها وجود نداشته باشد؟ تا کی باید هنر و هنرمند در این سرزمین نادیده گرفته شود؟

این بازیگر در ادامه این گفتگو تأکید کرد: اصولاً متأسفانه کشور ما در تمامی زمینه ها دچار نوعی سیاست زدگی شده است و این سیاست زدگی در تمام لایه لایه های روزگار و زندگی ما خودنمایی می کند و مدیران و روسای جمهور هم همه چیز را بر اساس سیاست می سنجند و همه نوع کار و حرکت را به سیاست نسبت می دهند و این مسأله بدترین چیزی است که گریبان کشور ما را گرفته و به همین دلیل مسئولان ما در هر حوزه ای به جز حوزه های سیاسی بی توجه و بی دغدغه شده اند و هنر هم قطعاً جزو مواردی است که دغدغه ای برای توجه به آن وجود ندارد.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه آقای روحانی به هیچ یک از وعده های خود طی دوران ریاست جمهوری اش عمل نکرد اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر شاید در شکل کلانش شاهد تحولاتی طی ۴ سال ریاست جمهوری ایشان بودیم اما متأسفانه در نوع ریزبینانه اش هیچ تحول مثبتی در هیچ یک از حوزه های فرهنگی و هنری کشور به وجود نیامد و هیچ یک از وعده هایی که ایشان دادند محقق نشد و این خاطر مردم و هنرمندان را به شدت مکدر کرد.

تهامی در خاتمه این گفتگو افزود: آرزو دارم هر شخصی قرار است رئیس جمهور شود به خواسته ها و نیازهای همه قشرها توجه داشته باشد و تنها در ایام پیش از انتخابات وعده تحقق خواسته ها و نیازهای اقشار مختلف جامعه را ندهد و تنها وعده مواردی را دهد که می تواند به آن عمل کند و دغدغه آن را دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.