یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات سینماگران/۳

توکلی: کارنامه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر مردود است/ هنرمندان به هیچ یک از خواسته هایشان در دوره آقای روحانی نرسیدند

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کارنامه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر مردود است و آقای روحانی و مدیران زیرمجموعه ایشان نه تنها هیچ یک از مشکلات هنرمندان را حل نکردند بلکه روز به روز به مشکلات و گرفتاری ها و بیکاری ها و بدبختی های بیشتر آن ها دامن زدند.

بازیگر سریال تلویزیونی «زیر تیغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بدون هیچ اغراقی باید این نکته را عنوان کنم که دوره مدیریتی آقای روحانی به مثابه یک نقطه عطف در حوزه فرهنگ و هنر کشور ما محسوب می شود؛ تمام موانع، مصیبت ها و مشکلاتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان رئیس جمهور شدن آقای روحانی در حوزه فرهنگی و هنری کشور پنهان بود در دوره ریاست جمهوری ایشان آشکار شد.

وی ادامه داد: هنرمندان در تمامی حوزه ها اعم از سینما، نمایش، موسیقی، تجسمی و... نه تنها به هیچ یک از خواسته ها و نیازهای اولیه شان در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی نرسیدند بلکه روز به روز مطالبات شان بیش از گذشته شد و به این آگاهی رسیدند که مسئولان دولت اصلاً هیچ توجهی نسبت به مسائل فرهنگی و هنری و رفع نیازهای اولیه و ضروری سینما و سینماگران ندارند.

توکلی سپس با بیان اینکه امروزه مطالبات سینماگران و هنرمندان در تمامی حوزه ها و رشته ها از مسئولان دولتی بیش از گذشته شده اظهار داشت: امیدوارم تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری به غیر از آقای روحانی که هیچ دغدغه ای در حوزه فرهنگ و هنر ندارد از همین حالا بدانند که باید به این حوزه بسیار مهم توجه ویژه ای داشته باشند و رسیدگی به مشکلات عدیده این حوزه حساس را در اولویت تمامی کارهای خود قرار دهند.

بازیگر فیلم سینمایی «دلخون» خاطرنشان کرد: هنرمندان بیش از هر چیز نیازمند توجه به مسائل صنفی هستند؛ ما طی تمامی این سال ها شعارهای زیبای زیادی را از دهان مسئولان ارشد کشور و مسئولان فرهنگی و هنری مبنی بر حمایت از هنرمندان و رسیدگی به مسائل صنفی و معیشتی هنرمندان شنیده ام که عملی نشده اند اما در حال حاضر که بحران در وضعیت زندگی هنرمندان به اوج خود رسیده است نیازمند حضور مدیری دغدغه مند، جسور و متعهد هستیم که بتواند ظرف مدت زمان کوتاهی مطالبات هنرمندان را در زمینه مسائل صنفی به صورت شفاف برطرف سازد.

این هنرمند تأکید کرد: ما نیاز به حضور مدیرانی داریم که وعده های خود را مانند بسیاری از آقایان فراموش نکنند و به حرف ها و شعارهایی که می دهند پایبند باشند و فکر نکنند که هنرمندان و مردم وعده ها و حرف های شان را به راحتی فراموش می کنند!

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هنرمندان نیازمند تشکیل شوراهای مشورتی حقوقی توسط مسئولان ارشد دولتی هستند اظهار داشت: اساسنامه های تمامی انجمن ها و نهادهای صنفی هنری باید مورد بازنگری قرار بگیرد و دولت باید بودجه مکفی در اختیار این انجمن ها قرار دهد و از تمامی هنرمندان در حوزه ها و رشته های مختلف حمایت جدی داشته باشد تا دیگر شاهد زندگی های فاجعه بار سینماگران و سایر هنرمندان نباشیم و مرتب اخبار دردناک از زندگی همکاران مان به گوش مان نرسد.

بازیگر سریال تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: امیدوارم تمامی هنرمندان و مردم با بصیرت و هوشیاری کامل به فردی رأی بدهند که دغدغه رفع مشکلات مردم به صورت واقعی را داشته باشد و دیگر شاهد چنین مصیبت هایی که طی سال های اخیر شاهد آن بودیم در هیچ یک از حوزه ها و سطوح کشور نباشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۵:۰۵
    1 0
    خواسته ها پیش کش ارزش های شخصی مارا له کردن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.