دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

یک رسانه مدعی شد

بلیت‌های ۲۰ هزار تومانی سینما قطعی است، دعوا بر سر زمان گران کردن است!

افزایش قیمت بلیت

سینماپرس: همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش، امروز در گفت وگو با برنامه «سینما معیار» در رادیو به بحث شناورسازی قیمت بلیت سالن های سینمایی اشاره کرد و گفت: «شناور شدن بلیت سینما خوب بود و می توانست به سینما کمک کند، اما فعلا این طرح را به دلیل آماده نبودن ذهن مردم متوقف کردیم!»

با وجود آنکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واپسین روزهای سال پیشین، با قاطعیت گفت که مخالف افزایش ۱۰۰ درصد قیمت بلیت با شیوه شناور است و این طرح در نهایت منتهی به افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت سینماها شد، شورای صنفی نمایش همچنان پیگیر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت سینماست؛ اتفاقی که شاید در نیمه دوم سال شاهد وقوعش باشیم.

سینماداران و شماری از سینماگران در سال گذشته، به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت سینما و رساندن بهای بلیت به ۲۰ هزار تومان بودند. توجیه ماجرا نیز افزایش هزینه ها بود و در عین حال گفته نمی شود که همه فیلم ها با چنین قیمت گذاری مواجه می شوند، بلکه عنوان شده بود، برخی فیلم ها در برخی پردیس ها با چنین قیمت بلیتی به نمایش درخواهند آمد.
 
پس از فشار افکار عمومی در مخالفت با افزایش ۱۰۰ درصد بهای بلیت سینما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با این رشد چشمگیر قیمت بلیت ها مخالفت کرد تا گروهی از سینمادارها به دنبال راهبرد تازه ای برای افزایش قیمت بلیت ها باشند و بحث افزایش حداقل ۲۰ درصد قیمت بلیت سینماها مطرح شود

بلیت های 20 هزار تومانی سینما قطعی است، دعوا بر سر زمان گران کردن است!

همان زمان، رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اعتراضات به افزایش قیمت بلیت سینما گفته بود: «آن چیزی که قطعی است، ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت خواهیم کرد و امکان اینکه یک شوک قیمتی در حوزه فروش بلیت رخ بدهد را قطعاً مانع می شویم.» و بدین ترتیب موضع این وزارتخانه صد در صد مخالف سینماداران است.»
 
همزمان با آغاز غیررسمی تعطیلات، سینماداران توانستند به خواسته حداقلی شان دست یابند و افزایش ۲۰ درصد قیمت بلیت سینما را به صورت قطعی اجرایی کردند و اکنون بلیت پردیس های سینمایی به قیمت ۱۲ هزار تومان افزایش یافته و به همین نسبت، بهای بلیت سایر سالن های سینما نیز افزایش یافته است.
 
با وجود آنکه به نظر می رسد افزایش ۲۰ درصدی بلیت سینماها احتمال تأثیر جدی در کاهش مخاطبان سینماها نخواهد داشت، همین میزان اندک افزایش نیز تأثیر خود را در فروش نوروزی گذاشت و یکی از عوامل ریزش ۲۰ درصدی مخاطبان سینما، همین میزان افزایش قیمت بلیت تلقی می شود. در این شرایط به نظر می رسید همه چیز تمام شده و با توجه به آسیب همین افزایش ۲۰ درصدی، شاهد افزای تازه ای در سال ۱۳۹۶ نباشیم اما این پیش بینی دقیق نبود.
 
اکنون همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش امروز در گفت وگو با برنامه «سینما معیار» در رادیو به بحث شناور سازی، قیمت بلیت سالن های سینمایی اشاره کرد و گفت: «شناور شدن بلیت سینما خوب بود و می توانست به سینما کمک کند، اما فعلا این طرح را بخاطر آماده نبودن ذهن مردم متوقف کردیم!»
 
با این اوصاف، بلیت های ۲۰ هزار تومانی سینما قطعی است و دعوا بر سر زمان گران کردن این کالای فرهنگی است. بعید به نظر می رسد، دولت اجازه افزایش قیمت بلیت در فصل بهار را بدهد و به نظر می رسد در بهترین شرایط، در نیمه دوم سال شورای صنفی نمایش بتواند خنجرش را فرو کند و قیمت بلیت سینما را به ۲۰ هزار تومان برسانند. طبیعتاً نباید انتظار داشت در چنین شرایطی مردم با همین کمیت و کیفیت سابق به سینما بروند.

* تابناک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.