شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

چرا معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به جشنواره «نهج» رفت؟

حبیب ایل بیگی در اکران خصوصی فیلم انیمیشن سینمایی ناسور

سینماپرس: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در حالی در جشنواره «نهج» کربلا حضور دارد که جلسه شورای پروانه نمایش به خاطر نبود وی لغو می‌شود.

به گزارش سینماپرس، چند وقتی است که جشنواره فیلم «نهج» در کربلا کار خود را آغاز کرده است و حبیب ایل بیگی معاون نظارت  و ارزیابی سازمان سینمایی چند روزی است که به این جشنواره رفته است، جشنواره‌ای که کار بزرگش شاید نشان دادن فیلم «رستاخیز» باشد؛ رستاخیزی که هنوز از وزارت ارشاد اجازه اکران پیدا نکرده است و بلاتکلیف است. بلاتکلیفی که فلیمسازان می‌گویند مربوط به ما نیست و سازمان سینمایی باید درباره آن نظر بدهد، سازمان سینمایی هم می‌گوید مشکل از ما نیست و قرار است فیلمساز بخشی از فیلم را حذف کند. دست آخر هم با هم به کربلا می‌روند برای نمایش فیلم «رستاخیز»، (فکر می‌کنیم مشکل از ماست!)

به تازگی تغییری در مدیریت سازمان سینمایی اتفاق افتاد؛ اتفاقی که ماحصل آن رفتن ایوبی بود و آمدن حیدریان؛ تغییری که نوید روزهای تازه‌ای در فضای سینمای ایران را می‌داد، اما تا اینجای کار هیچ اتفاقی در مدیریت این سازمان اتفاق نیفتاده است، (نه خانی آمد و نه خانی رفت!). البته هنوز برای قضاوت کمی زود به نظر می‌رسد اما کمترین انتظاری که می‌رود تعهد مسئولان سازمان سینمایی به وظایف اصلی خود است.

چهارشنبه هفته قبل «۱۶ فروردین‌ماه» قرار بود جلسه شورای پروانه نمایش تشکیل شود و درباره اعطای مجوز به فیلمهایی که متقاضی نمایش در اکران دوم نوروز ۹۶ هستند تصمیم گرفته شود. جلسه‌ای که به علت نبود معاون نظارت و ارزشیابی تشکیل نشد و این مهم به وقتی دیگر سپرده شد، (شاید جشنواره نهج برای اکران رستاخیز از تمام امور سینمای ایران مهمتر است!)، وقتی که وجود ندارد، چرا که فیلمهای اکران دوم نوروز ۹۶ تا ۲۰ فروردین فرصت ارائه پروانه نمایش خود به شورای صنفی نمایش را دارند.

در پایان این سوال در ذهن می‌نشیند که آیا اکران رستاخیز در یک جشنواره خارجی مهم است؟، اگر مهم است چرا آن را در کشور خودمان اکران نمی‌کنید؟، اگر مهم نیست چرا یکی از کلیدی‌ترین معاونان سازمان سینمایی برای اکران این فیلم در جشنواره نهج به کربلا رفت؟

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.