دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

«ماجرای نیمروز» در آستانه فروش دو میلیاردی/ استقبال تماشاگران از بهترین فیلم فجر

ماجرای نیمروز

سینماپرس: فیلم سینمایی ماجرای نیمروز به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر، در اکران نوروزی با استقبال مخاطبان روبرو شد.

به گزارش سینماپرس، این فیلم تا روز یازدهم فروردین، در تهران به فروش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون و در شهرستان به فروش  ۵۲۰ میلیون تومان دست یافت که در کل فروش فیلم به یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان رسید.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که در یک اقدام غیرمنتظره، چهار روز از نمایش این فیلم در دو تالار سینمایی – یکی در چالوس  و دیگری در ساری (سینمای حوزه هنری) – به برگزاری کنسرت موسیقی اختصاص یافت. اقدامی که باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف پیگیری قرار گیرد.
فیلم سینمایی ماجرای نیمروز، داستانی در ارتباط با تاریخ معاصر و جنایات منافقین دارد. نویسنده فیلم  محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی است. کارگردانی اثر توسط محمد حسین مهدویان انجام شده است و در آن مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی ایفای نقش کرده‌اند.
این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی  و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر از آن خود کرد.
اما با وجود فروش خوب ماجرای نیمروز و دو فیلم دیگر، باید به کاهش مخاطب در نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۵اشاره کنیم.
براساس آمار مکانیزه، در هفته دوم اکران نوروزی ۲۲۷ هزار و ۴۸۷ نفر نسبت به مدت مشابه درسال گذشته، کاهش مخاطب روی داده است. افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیط سینماها، دلیل عمده افت تعداد مخاطبان است.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.