پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲

توکلی در گفتگو با سینماپرس:

حسن جوهرچی با آثارش زنده است و هرگز از یادها نخواهد رفت/ ای کاش برخی از هنرمندان عاطفه و انسانیت بیاموزند

توکلی-جوهرچی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که با زنده یاد حسن جوهرچی دوستی دیرینه ای داشته در اولین نوروزی که این هنرمند دیگر در میان ما نیست ضمن ادای احترام به روح وی گفت: حسن جوهرچی با آثارش زنده است و هرگز از یادها نخواهد رفت او انسانی بسیار فرهیخته، باشعور و دوست داشتنی بود و محال بود که با شخصی دشمنی و خصومت داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ای کاش همه ما بتوانیم مانند حسن جوهرچی زمانی که از این دنیا به دیار باقی می رویم نام نیکی از خود به یادگار بگذاریم؛ حسن همیشه جوری زندگی می کرد که انگار قرار است فردایش از دنیا برود! او با همه مهربان بود و همواره به هر انسانی اعم از کوچک و بزرگ احترام می کرد.

وی ادامه داد: من به صراحت می گویم یکی از معدود دوستان باوفایم را از دست دادم؛ حسن فردی بود که بیش از حد برای همکاران و رفقایش مایه می گذاشت. رفتن او باعث شد داغی بر دل من و بسیاری از همکارانش گذاشته شود که به هیچ عنوان این داغ زدودنی نیست و همواره با ما همراه خواهد بود. من از او رفتار و منش انسانی را در طول دوران دوستی ام یاد گرفتم و آرزو می کنم که ای کاش برخی از هنرمندان عاطفه و انسانیت بیاموزند و بتوانند همانند حسن باشند!

بازیگر سریال های تلویزیونی «او یک فرشته بود» و «پنجمین خورشید» سپس با بیان اینکه این روزها سینما و تلویزیون ما سرشار از هنرمندان بی اخلاق شده است تصریح کرد: حسن جوهرچی با اخلاق نیک و حرفه ای که داشت همیشه در سریال ها و فیلم هایی که بازی می کرد جا را برای بازی و خودنمایی پارتنرهایش باقی می گذاشت این مسأله از حسن گوهری کمیاب ساخته که بسیار ستودنی و قابل احترام است.

توکلی یادآور شد: این در حالی است که به عنوان مثال در سریال «کیمیا» که من و حسن با هم در آن همبازی بودیم برخی به اصطلاح هنرمندانی حضور داشتند که از قصد می خواستند فضا را برای بازی سایر هنرمندان ببنند و فقط خودنمایی کنند! متأسفانه از این قبیل افراد در سینما و تلویزیون کم نداریم و روز به روز هم به تعدادشان افزوده می گردد.

این هنرمند تأکید کرد: در هر صورت حسن برای تمامی همکارانش در سینما و تلویزیون تا ابد زنده است چرا که هیچ خاطره و یادگار تلخ و دردناکی را از خود به جای نگذاشت؛ او به عنوان یک هنرمند مردمی، تا ابد برای مردم ایران زمین نیز زنده و مانا خواهد بود چرا که همواره درصدد بود تا در آثاری بازی کند که بتواند برای مردم و جامعه مفید و مثمرثمر باشد و مخاطبان از آن فیلم و سریال درسی به نیکی بیاموزند.

بازیگر فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» در خاتمه این گفتگو افزود: من از حسن جوهرچی خاطرات شیرین بسیاری را به یادگار دارم چرا که مرتباً با یکدیگر تعامل داشتیم و به منازل یکدیگر می رفتیم و می آمدیم و حتی در بسیاری از برنامه ها هم ما را مثل ۲ یار جدانشدنی با هم دعوت می کردند اما این روزها تلخی فقدان او آنقدر زیاد است که وقتی به یاد آن خاطرات شیرین گذشته می افتم فقط اشک می ریزم و برای نبود حسن غصه می خورم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.