دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

گزارشی از پوسترهای «ماجرای نیمروز»

زیرکی‌های تیم تولید در تبلیغ محیطی/ پوسترهای سریالی؛ جذب یا دفع مخاطب؟

پوستر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز

سینماپرس: فیلم «ماجرای نیمروز» که قرار است یکی از فیلمهای اکران نوروز باشد؛ در حالی پوستر فیلمش را منتشر کرد که شخصیتهای سفید روی خانه سرخ حالا پس از گذر از جشنواره و در آستانه اکران فیلم هویدا شدند.

«محمدحسین مهدویان» در صفحه اینستاگرام خود از رونمایی پوستر فیلم «ماجرای نیمروز» خبر داد.

این کارگردان در توضیح این عکس نوشت: سلام، اولین پوستر«ماجرای نیمروز» رونمایی شد.

این فیلم پیش از این در جشنواره فیلم فجر حضور داشت البته در آن  مقطع پوستری دیگر  به عنوان پوستر فیلم معرفی شد. پوستری که  بسیار شبیه به پوستر جدید بود. ظاهراً پوستر جدید قرار است ادامه مسیری باشد برای پوستر جشنواره‌ای فیلم «ماجرای نیمروز». 

شخصیتهای سفید که روی  خانه سرخ (نماد خانه شیطانی)  نقش بسته بودند حالا پس از گذر از جشنواره و در اکران فیلم هویدا می‌شوند و در پوستر اکران فیلم از دیوار پا به واقعیت می‌گذارند.  

 هنوز استراتژی فیلمسازان «ماجرای نیمروز» برای نحوه تولید پوسترهایشان به طور کامل مشخص نشده است اما دو نکته قطعی شده است.

اول آنکه عوامل «ماجرای نیمروز» قصد دارند پوسترهای بیشتری تولید کنند که با توجه به سلیقه «سید محمود رضوی»  و همکاری مداومش با گروه طراحی «سه در چهار» باید منتظر پوسترهای متفاوتی از این فیلم بود که احتمالاً باز هم نامزد دریافت سیمرغ بهترین اقلام تبلیغاتی فجر در بخش پوستر خواهد شد. البته موضوع تولید پوسترهای بیشتر فقط یک حدس نیست و «محمدحسین مهدویان» در  پست اینستاگرام خود می‌گوید این تازه اولین پوستر فیلم است.

دومین نکته استفاده از تکنیک مرتبط کردن پوسترها و همراه کردن مخاطب است. این که گروه طراحی «سه در چهار» و عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» با خلق پوسترهای سریالی اکنون مخاطب را برای دیدن پوسترهای دیگر مشتاق کرده‌اند. این نگرش قطعاً مخاطب را منتظر اکران فیلم کرده است.

این فیلم که در جشنواره فیلم فجر نامزد ٩ سیمرغ بلورین شد، از ٢٥ اسفند در گروه کوروش اکران عمومی می‌شود.

در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی، مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند.

«ماجرای نیمروز» در جشنواره فجر سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صحنه و لباس را از آن خود کرد.»

* تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.