یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

نقد شفاهی فیلم های نوروزی در گفتگو با آذین؛

«سه بیگانه یک فیلمفارسی ناموفق کمدی تجاری همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» به کارگردانی مهدی مظلومی

سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران نوروزی فیلم سینمایی «سه بیگانه» گفت: این فیلم یک کپی نازل از فیلمفارسی های ناموفق تجاری کمدی و نخستین ساخته سینمایی یک کارگردان دست چندم سابق تلویزیون ایران و سازنده کنونی برنامه های مبتذل شبکه ماهواره ای «جم» همراه با آدمک های کاریکاتوری است!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «سه بیگانه» فیلمکی به شدت ضعیف با آدمک های کاریکاتوری و فضاها و ماجراهای سطحی و ساده لوحانه است که به قصد سرگرم سازی کاذب و فروش در گیشه ساخته شده است. این فیلمک که معجونی آشفته و سخیف از شوخی ها، هجوها و هزل های بی مسما است حتی در حد سرگرم ساختن متعارف مخاطب و ترغیب او به دیدن آن به توفیق نرسیده است.

آذین ادامه داد: فیلمنامه سطحی و کارگردانی ضعیف و بازی های سست و کم مایه از نواقص اصلی این فیلم پاره است که از یک سو در قاب ها و میزانسن های تلویزیونی گیر افتاده و از دیگر سو میان تله فیلم و فیلم سینمایی در نوسان است. نخستین تجربه سینمایی مظلومی سیاه مشقی نابسامان و بی در و پیکر است و هیچ حرفی در داستان، پرداخت و ساختار سینمایی ندارد.

این منتقد سینما سپس با بیان اینکه «سه بیگانه» نشان می دهد کارگردان این به اصطلاح فیلم از مولفه ها، فرمول ها و معادلات سینمایی بی خبر است از همین رو ساخته سینمایی او ضعیف تر کارهای تلویزیونی اش از کار درآمده است اظهار داشت: سازنده این فیلمک نامربوط اگر ملزومات یک فیلم تجاری را می شناخت و حتی سلیقه های عمومی مخاطب را مد نظر داشت و به جای تکرار طنزگونه ها و موقعیت های به اصطلاح خنده ساز «سه بیگانه» که اغلب از روی کمدی های کلاسیک کپی شده و تقلیدی از کمدی های انگلیسی و آمریکایی اند شاید فیلمش به عنوان یک اثر تجاری دست چندم مخاطب داشت ولی ضعف های فراوان آن باعث شده تا هیچ حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشد.

آذین خاطرنشان کرد: «سه بیگانه» یک فیلمفارسی بی ارزش است که ساختار و محتوای آشفته اش نه فقط در قالب یک اثر سینمایی حتی سرگرم کننده نمی گنجد که ساختن چنین فیلم بدی توهین به سینمای ایران و مخاطب است و قطعا مسئولان سینمایی باید توجیهی برای اکران نوروزی این اثر سخیف و نازل داشته باشند.

گفتنی است؛   امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب‌اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرو مهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی بازیگران «سه بیگانه» هستند.

این فیلم داستان سه مامور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌ریزد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.