دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

انتظارات سینماگران از مسئولان در سال جدید - بخش سوم

دوری از سیاست زدگی و رعایت عدالت و انصاف؛ مدیران سینمای کشور طبق قانون با تمامی اهالی سینما برخورد کنند

آذربایجانی-آب پرور-ملاقلی پور-هدایت-جباری-علیخانی-قوی تن-طریقت

سینماپرس: برخی از سینماگران کشور با انتقاد از روند عملکرد مدیران سابق سینمایی خواستار دوری از سیاست زدگی و رعایت عدالت و انصاف شدند و از مدیران سینمایی خواستند که به دور از باندبازی و رفیق بازی کاری کنند تا شرایط کار برای همه اهالی سینما به صورت یکسان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مشکلات سینمای کشور آنقدر زیاد است که مدت ها است صداهای مخالف از عملکردهای نادرست مدیران فعلی سازمان سینمایی از گوشه و کنار شنیده می شود؛ سینماگران با هر تفکر و از هر حزب و دسته ای رسماً خواهان رفتن مدیران از سازمان سینمایی بودند؛ در آستانه سال نو از برخی از اهالی سینما از انتظارات شان سوأل کرده ایم و آن ها هم انتظارات خود را از مسئولان سینمای کشور بیان کرده اند؛   آقایان: مسعود آب پرور، علی ملاقلی پور، حسن هدایت، مقصود جباری، عبدالله علیخانی، علی قوی تن، نادر طریقت و خانم نگار آذربایجانی  جزو افرادی بودند که در بخش اول این گفتگو از انتظارات خود از مدیران سینمایی گفتند؛ ماحصل گفتگوی ما با این سینماگران در ذیل نقل شده است.

نگار آذبایجانی کارگردان سینما در این باره گفت: هر رسانه ای می تواند فرهنگ ساز باشد و سینما یک رسانه است. توقع من از مسئولین سینما این است که از پروژه هایی که می توانند در جهت اصلاح و بهبود فرهنگ اجتماع موثر باشند، بدون در نظر گرفتن سلیقه و باور شخصی شان حمایت کنند.

مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس گفت: از آنجایی که مدت ها است متأسفانه حوزه فرهنگ و هنر در کشور ما با سیاست آلوده شده و مدیرانی که به میدان می آیند شناخت درستی نسبت به سینما و حواشی آن ندارند امیدوارم که در سال ۹۶ بتوانیم شاهد آن باشیم که سیاست از سینمای ما دور شود.

وی ادامه داد: انتظاری که در سال جدید از مدیران سینمایی دارم این است که فضایی مطمئن برای کار تمامی اهالی سینمای کشور ایجاد کنند تا همه اهالی سینما به دور از تبعیض بتوانند در سینما فعالیت کنند؛ از سوی دیگر امیدوارم در سال ۹۶ دیگر مانند گذشته شاهد آن نباشیم که برخی از فیلم های سینمایی قربانی مسائلی شوند که ارتباطی با سینما ندارد و در واقع سیاست پای خود را از سینما بیرون بکشد.

علی ملاقلی پور کارگردان جوان سینما نیز در این باره گفت: تنها انتظاری که از مدیران سینمایی دارم این است که بگذارند ما فیلممان را بسازیم؛ همین برای من بس است و یقین دارم که اگر این مهم فراهم شود ما دیگر مشکل چندانی نخواهیم داشت.

حسن هدایت کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در پاسخ کوتاه خود به خبرنگار سینماپرس گفت: امیدوارم در سال جدید مدیران سینمایی دست از سر اهالی سینما بردارند و بگذارند که اهالی سینما بدون دخالت آن ها کار کنند.

مقصود جباری تهیه کننده سینما نیز با بیان اینکه انتظار من از مدیران سینمایی در سال ۹۶ این است که هیچ گاه از دایره انصاف خارج نشوند اظهار داشت: متأسفانه بخش عمده ای از مشکلات ما ناشی از آن است که مدیران سینمایی مان برخی اوقات به شدت از دایره انصاف خارج می شوند و این مسأله باعث می شود تا بسیاری از اهالی سینما از هنر هفتم دلزده شوند.

عبدالله علیخانی دیگر تهیه کننده سینما هم در این باره اظهار داشت: بزرگترین مشکل این روزهای سینما این است که مدیران سینمایی باندبازی و فامیل بازی و دوست بازی می کنند و امیدوارم که در سال جدید ما دیگر شاهد این اتفاقات زشت در سینمای کشورمان نباشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال ۹۶ مدیران سینمای کشور در وهله اول طبق قانون با تمامی اهالی سینما برخورد کنند و آن ها را به ۲ دسته سید و عام جدا نکنند! همچنین انتظار دارم که در سال جدید شاهد برخوردهای سلیقه ای مدیران سینمایی با اهالی سینما نباشیم و همه اهالی سینما بتوانند در شرایطی عادلانه فعالیت کنند.

علی قوی تن کارگردان نام آشنای سینما نیز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: انتظاری که از مسئولان سینما دارم این است که نگذارند فضای سیاست زدگی رایج در جامعه و به خصوص فضای انتخاباتی که در سال ۹۶ شاهد برگزاری آن هستیم در سینما و عرصه هنر و فرهنگ کشور تأثیر منفی بگذارد و آن ها تنها در پی آن باشند تا فعالیت فرهنگی و هنری شان را انجام دهند نه اینکه بخواهند از موقعیت مدیریتی خود برای حمایت از کاندیداهایی بهره گیرند و به نوعی فضای سینمای کشور را بیش از آنچه که امروزه شاهد آن هستیم سیاست زده کنند.

نادر طریقت نیز در این باره گفت: انتظاری که از مسئولان سینمای کشور در سال جدید دارم این است که عدالت فرهنگی را رعایت کنند؛ ما سال های سال است در پی عدالت فرهنگی در کشورمان دوان هستیم اما متأسفانه هنوز به آن دست نیافته ایم و من به شدت امیدوارم که در سال جدید بتوانیم شاهد اجرای عدالت فرهنگی نه تنها در سینما که در کل حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

گفتنی است؛ در دو بخش قبلی این گزارش ۱۴ تن دیگر از سینماگران کشور خانم ها و آقایان: جواد مزدآبادی، حجت قاسم زاده اصل، جلال فاطمی، داود بی دل، غلامرضا رمضانی، حجت الله سیفی، قدرت الله صلح میرزایی، مجتبی راعی، ابوالفضل جلیلی، امیرحسین شریفی، سحر صباغ سرشت، مهدی گلستانه، مرجان اشرفی زاده و مهدی کرم پور نیز انتظارات خود را از مسئولان سینمایی در سال جدید بیان کرده بودند.  

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۲۱:۲۱
    1 0
    سینما در ایران هرگز عدالت مندانه نبوده دولت تدبیر وامید بی انصاف ترین دوره برای سینما بود وزارت ارشاد همیشه هنر وسینما را مهجور می کند در وزارت ارشاد حتی یک نفر هم برای یک قدم پیشرفت بسینما فکر نمی کند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.