سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

آمریکا تبریک خود به «فرهادی» را پس گرفت!

مهر: دستگاه دیپلماسی آمریکا به کارگردان ایرانی منتقد ترامپ از بابت دریافت جایزه اسکار تبریک گفت اما بلافاصله حرفش را پس گرفت!

وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی که از چشم رسانه ها دور نماند، در حساب توئیتر فارسی خود (@USAdarFarsi) پیام تبریکی را به مناسبت اهدای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان این دور از رقابت اسکار به فیلم «فروشنده» به کارگردانی «اصغر فرهادی» فیلمساز برجسته ایرانی منتشر کرد حال آنکه بعدا پشیمان شد و آن را حذف کرد.


البته آنچه که بیشتر از حذف این پیام مایه تعجب بود، اشتباه دستگاه دیپلماسی آمریکا بابت تمجید از کارگردانی بود که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار این کشور را بابت منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک ایالات متحده «غیر انسانی» توصیف کرده بود.

فرهادی که به همین دلیل حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۷ را تحریم کرد، «انوشه انصاری» از چهره های ایرانی موفق در عرصه فناوری آمریکا و همچنین «فیروز نادری» از مدیران سابق ناسا را به نیابت خود برای دریافت جایزه اسکار به این مراسم فرستاد.

فرهادی در بیانیه ای که به همین مناسبت از سوی انصاری قرائت شد، با زیر سوال بردن سیاست مهاجرتی ترامپ، خطاب به وی گفت: تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی است دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

گفتنی است ترامپ در واکنش به اشتباهی که در مراسم اسکار امسال به هنگام معرفی نام بهترین فیلم این دور از رقابت ها رخ داد، گفت: گاف اسکار ناشی از تمرکز بیش از حد بر مسائل سیاسی بود.

اعلام نام «لالالند» به عنوان بهترین فیلم اسکار به جای فیلم «مهتاب» به صورت تصادفی و از روی اشتباه توسط «وارن بیتی» و «فی داناوی» انجام شد که برای اهدای جایزه به برنده نهایی روی سن آمده بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.