چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

جلسه مشترک موسسه هنری رزمندگان اسلام با کانون پخش‌کنندگان سینما

میرزاخانی: شناسایی۸۰۰ سالن در شهرهایی که سینما ندارند/ کار تجهیز ۳۰ سالن را شروع کرده‌ایم

تهیه کنندگان-رزمندگان اسلام

سینماپرس: هاشم میرزاخانی گفت:کار میدانی وسیع در سراسر کشور به‌منظور شناسایی مکان‌های اکران فیلم‌ها انجام دادیم که نتیجه آن شناسایی ۸۰۰ سالن است که با بازسازی و حمایت می‌توان در آنها فیلم‌های خوب و ارزنده سینمایی کشور را اکران کرد.

به گزارش سینماپرس، جلسه مشترک موسسه فرهنگی هنری رسانه ای رزمندگان اسلام  با کانون پخش سینمای ایران با میزبانی سازمان بسیج در مجموعه ملاصدرا برگزار شد .

در این جلسه که با هدف هماهنگی و همکاری بیشتر میان مجموعه بسیج و پخش کنندگان فیلم سینمای ایران برگزار شد ، علی سرتیپی رئیس کانون ، همایون امکانیان دبیر کانون ، مرتضی شایسته ، حبیب اسماعیلی ، محمد بانکی و بیژن امکانیان اعضای مرکزی کانون با هاشم میرزاخانی مدیرعامل مجموعه فرهنگی هنری رسانه ای رزمندگان اسلام ، محمود سالاری مشاور فرهنگی هنری و پژمان لشگری پور مشاور اجرایی مرکز نمایش راوی فیلم ( از مراکز وابسته به مجموعه) به بحث و گفتگو نشستند .

در ابتدای جلسه علی سرتیپی، رئیس کانون پخش ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: کشور ما به لحاظ تولید محصولات سینمایی، جزو ده کشور برتر دنیا است و به دلیل اینکه زیرساخت‌های توزیع و اکران نامناسب دارد بسیاری از فیلم‌ها آنگونه که باید دیده نمی‌شوند.

در کشور ما شرایط تولید، شرایط بهتری دارد ولی متأسفانه با شرایط اکران مناسبی مواجه نیستیم.

این تهیه کننده سینما در ادامه گفت: ما به عنوان کانون پخش ، از طرح ارائه شده به منظور توزیع آثار سینمایی در سطح کشور و شهرهای بدون سینما توسط بسیج با تمام قوا حمایت می‌کنیم، چرا که معتقدیم هر چه شرایط اکران و توزیع فیلم‌ها بهتر شود، شرایط مساعدتری  برای اهالی سینما فراهم می‌شود .  

وی در ادامه افزود: این اتفاق یعنی سر و سامان دادن به اکران فیلم‌ها در شهرها و مکان‌هایی که سینما ندارند، در ذات خودش اتفاق بسیار مبارکی است و می‌تواند تحول بزرگی در سینمای ایران به وجود بیاورد. ما امیدواریم با همکاری و هماهنگی کانون و مجموعه بسیج بتوانیم این طرح را هر چه بهتر در سراسر کشور اجرایی کنیم و از اتفاقات صورت گرفته در حوزه نمایش توسط موسسه راوی فیلم تا به حال رضایت داریم .

در ادامه این جلسه، حبیب اسماعیل یکی دیگر از اعضاء کانون با اشاره به صحبت‌های آقای سرتیپی گفت: این حرکت مجموعه بسیج را برای سروسامان دادن به اکران فیلم‌ها در شهرهایی که سینما ندارند، را به فال نیک می‌گیریم. خوشبختانه، هم آقای میرزاخانی هم آقای لشگری‌پور هر دو از اهالی سینما هستند و خودشان سال‌های سال در این سینما فعالیت کرده‌اند و این تجربه می‌تواند کمک بسیار زیادی به بهتر اجرایی شدن این طرح داشته باشد .

اسماعیلی در ادامه گفت: چرخه خوب اکران به نفع همه اهالی سینما است و می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست، طرح پیشنهادی مجموعه بسیج را در سراسر کشور عملیاتی کرد. این طرح می‌تواند، مردمی که سال‌ها از دیدن فیلم در سالن‌های سینما محروم بوده‌اند را به سینما برگرداند و به نوعی به آشتی مردم با سینما کمک کند.

در ادامه این مراسم  همایون امکانیان دبیر کانون پخش و مسئول اجرایی «سینما سیار» هم با تأیید صحبت های آقایان سرتیپی و اسماعیلی گفت: ما سال گذشته طرح سینما سیار را در کشور با ۴ مجموعه اجرایی کردیم وآنگونه که انتظار داشتم نتیجه مطلوبی نداشت ولی مؤسسه راوی فیلم بسیج با داشتن۳۰ دستگاه و پتانسیل های خود در استان‌ها، بهترین آمار اکران و فروش را داشتند.

وی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم با گسترش سالن‌های سینما در کل کشور، با تهاجم فرهنگی غرب که این روزها در قالب فیلم‌های سخیف ماهواره‌ای پخش می‌شود، مقابله کنیم، باید تلاش کنیم مردم در سراسر کشور به جای دیدن فیلم‌های نازل و بی‌کیفیت ماهواره‌ها، به دیدن فیلم‌های سینمایی کشور بروند.

این مسئول پخش اظهار کرد: در کشور تنها در ۱۵۷ شهر سینما وجود دارد، این در حالی است که ما در کشور ۱۱۰۰ شهر داریم و این نشان می‌دهد که ما به سالن‌های بیشتری برای اکران فیلم در کشور نیاز داریم که طرح مطرح شده در این جلسه از سوی مجموعه بسیج می‌تواند کمک بسیار زیادی به حل معضل نبود سینما در سراسر کشور ایفا کند.

بیژن امکانیان عضو مرکزی کانون هم در این جلسه گفت: به نظر من این طرح بسیار خوبی است که بتوانیم در شهرهایی که سینما ندارند امکان سینما رفتن مردم را فراهم کنیم. به شرطی که فرق بین فیلم‌ها قائل نباشیم و فیلم‌هایی که از ارشاد مجوز دارند در این چرخه اکران قرار دهیم .

محمد بانکی از دیگر اعضاء این کانون هم در این جلسه گفت: به نظر من هم این طرح می‌تواند تحول بسیار خوبی در اکران فیلم‌ها ایجاد کند. این طرح هم به نفع مردم است و هم به نفع تهیه‌کنندگان سینما، نبود سینما در بسیاری از شهرها، چرخه توزیع و اکران فیلم‌ها را با مشکل مواجه کرده است و اگر این طرح بتواند این چرخه اکران را سازماندهی کند، کمک خوبی به کلیت سینما خواهد کرد .

پژمان لشگری‌پور هم در ادامه این جلسه گفت : قطعاً برگزاری مستمر جلسات با عنایت به توانمندی های موجود در بسیج و مرکز راوی فیلم و تجارب اعضای کانون موجب تسهیل در رسیدن به یک عدالت فرهنگی و نمایش فیلم در اقصی نقاط کشور می شود وی با اشاره به خاطره‌ای از اکران فیلم «بادیگارد» در یکی از شهرها با حضور مریلا زارعی گفت: ما سال گذشته در یکی از شهرهای کشور فیلم «بادیگارد» را اکران کردیم، مردم این شهر تعریف می‌کردند که ۱۷ سال است فیلمی را روی پرده سینما ندیده‌اند و از اینکه بعد از ۱۷ سال توانسته بودند فیلمی را روی پرده سینما ‌بینند بسیار خوشحال بودند. مریلا زارعی هم که به همراه مردم «بادیگارد» را می‌دید از این خوشحالی مردم بسیار مشعوف شده بود و برایش جالب بود.

تهیه کننده بادیگارد در ادامه گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارد که اگر بتوان با سازماندهی و همکاری بسیج و کانون پخش سینمای ایران ، این ظرفیت‌ها را آزاد و در خدمت سینمای کشور قرار داد، اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

مرتضی شایسته از دیگر اعضاء کانون نیز با اشاره به عملکرد خوب آقای میرزاخانی در دوران مدیریت وی در وزارت ارشاد خواستارتعامل جدی میان کانون پخش و مجموعه فرهنگی بسیج شد و اظهار امیدواری کرد که با حضور مدیران لایق قطعاً اتفاقات خوبی در حوزه پخش فیلم های سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما خواهد افتاد .

در پایان این مراسم ، هاشم میرزاخانی مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری ، رسانه ای رزمندگان اسلام  هم با خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: سینمای کشور در حوزه تولید وضعیت نسبتاً خوبی دارد، ولی شرایط سینما در حوزه پخش و اکران با مشکل جدی مواجه است. متأسفانه همین نبود زیرساخت‌های مناسب اکران در سراسر کشور باعث شده است که بسیاری از فیلم‌های خوب سینمای کشور دیده نشوند، و مردم از دیدن این فیلم‌ها محروم شوند.

وی در ادامه گفت: بسیج یک نهاد مردمی است و تمام تلاشش خدمت‌رسانی در همه حوزه‌ها به مردم می‌باشد، برای مثال در حوزه های عمرانی ، پزشکی ، راه سازی و ... نقش بسیج و نیروهای مردمی آن بسیار قابل توجه بوده و قطعاً به عنوان یک نهاد در خدمت آحاد ملت از آن یاد می شود . بحث فرهنگ و هنر نیز برای مجموعه بسیج بسیار مهم بوده و دغدغه‌های فراوانی در این خصوص برای سروسامان دادن به این حوزه علی الخصوص سینما و چرخه اکران فیلم‌ها وجود دارد.

مدیر عامل اسبق انجمن سینمای جوان کشور در ادامه افزود: از یک سال پیش، کار میدانی وسیع و بزرگی را در سراسر کشور به منظور شناسایی مکان‌های اکران فیلم‌ها انجام داده‌ایم که نتیجه آن شناسایی ۸۰۰ سالن است که با بازسازی و حمایت می‌توان در آنها فیلم‌های خوب و ارزنده سینمایی کشور را اکران کرد.

میرزاخانی در ادامه گفت: مرکز نمایش و پخش راوی فیلم در مرحله اول این طرح توانستیم کار اجرایی تجهیز ۳۰ سالن را شروع کنیم که تا الان ۱۳ سالن آماده نمایش می‌باشند ضمن اینکه با خرید ۳۰ سرور نمایش سیار امکان نمایش آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران برای شهرهای فاقد سینما میسر گردید . هدف ما در این فعالیت ایجاد رقابت نیست و هدفمان صرفاً کمک به چرخه اکران فیلم‌های سینمای کشورو افزودن به ناوگان نمایش این آثار و ایجاد فضای نمایش برای مردم شهرهای فاقد سینما می‌باشد. بی‌شک با اضافه شدن این سالن‌هایی که ما در این طرح شناسایی کرده‌ایم و با توجه به نمایش آثار به صورت سینما سیار موج جدید و تازه‌ای در سینمای کشور به وجود خواهد آمد و شاهد شکوفایی هر چه بهتر، فروش فیلم‌ها خواهیم بود.

میرزاخانی در ادامه گفت: مرکز نمایش و پخش راوی فیلم در سال گذشته ۱۷ فیلم را در این طرح به نمایش گذاشت که این فیلم‌ها حدود یازده میلیارد ریال فروش داشتند که البته باید توجه داشت قیمت بلیط در این طرح حداکثر ۲۰۰۰ تومان بوده و این یعنی دستاورد جدّی در حوزه نمایش و اکران .

سال گذشته ۳۰۰۰ اکران در سراسر کشورانجام شد که در مجموع ۴۱۵۰۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند .

این مدیر فرهنگی در پایان سخنانش گفت: از جمله کارهای اساسی دیگر که در دست اقدام داریم اخذ مجوز و راه اندازی پخش ویدئو رسانه و حمایت از پخش مویرگی آن با توجه به ظرفیت ملی بسیج در سراسر کشوراست که با راه اندازی این بخش کمک چشم گیری به آثار ارزشمند سینمای ایران می شود .
 ما امیدواریم که با همکاری و هماهنگی مجموعه هلدینگ فرهنگی هنری بسیج و کانون پخش سینما بتوانیم تحول اساسی و بزرگی در اکران فیلم در شهرهایی که سینما ندارند، به وجود بیاوریم و شرایطی را فراهم کنیم که مردم سراسر کشور بتوانند فیلم‌های خوب و سالم را در سالن‌های نمایش و روی پرده ببینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.