چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

در آستانه برگزاری جشنواره فیلم سماء عنوان شد؛

حاجی عبدالهی: مبحث مهم سبک زندگی که جشنواره سماء آن را دنبال می کند در دنیای امروز بسیار مهم است

هومن حاجی عبداللهی در مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت 3

سینماپرس: هومن حاجی عبدالهی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری سومین جشنواره فیلم سماء با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: مبحث سبک زندگی همیشه در کشورمان مهم بوده و در دنیای جدید که انواع تکنولوژی ها را وارد زندگی ما کرده این مسأله اهمیت بیشتری یافته است؛ از طرفی ما نیاز داریم همچنان به سنت های خود رجوع کنیم و درباره ارتباطات، مناسبات و خلق و خوی گذشتگان خود آگاهی پیدا کنیم و از این بابت جشنواره «سماء» می تواند همه این موارد را به ما یادآوری کند.

بازیگر فیلم سینمایی «چند می گیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از این که جشنواره ای با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در کشورمان برگزار می شود خوشحالم و امیدوارم توفیقی باشد تا در این جشنواره حضور داشته باشم. من به طور کلی وجود جشنواره هایی را که بتواند به رشد سینما و تلویزیون و آثار ساخته شده کمک کند، دوست دارم و امیدوارم که جشنواره فیلم «سما» هم بتواند به اهداف والای خود دست پیدا کند و مسیر روشنی را برای فیلمسازان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: این نوع جشنواره ها باید مورد توجه همگان قرار بگیرد و از آن ها حمایت شود و جشنواره ها نیز باید بتوانند خروجی مناسبی برای سینمای کشورمان داشته باشند و از اثرات این جشنواره ها همه برخوردار شوند.

حاجی عبدالهی خاطرنشان کرد: معتقدم آثار شرکت کننده در جشنواره ها تنها نباید در روزهای جشنواره نمایش داده شوند و سپس همه چیز به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید این آثار بعدها از طریق تلویزیون و به دفعات از طریق مختلف پخش شود تا سبک درست زندگی از طریق تصویر برای مردم یادآوری شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «پایتخت» سپس با بیان این که جامعه سنتی ایران در گزند انواع رسانه های بیگانه قرار دارد اظهار داشت: «ما حقیقت را می دانیم که انواع شبکه های ماهواره ای و انواع شبکه های مجازی وارد زندگی امروز مردم ما شده اند و شکل سنتی و زیبای قدیمی زندگی ایرانیان را تغییر داده است، پس باید از طریق تولید آثاری مناسب به مقابله با شیوه های نامناسب و وارداتی زندگی بپردازیم تا بتوانیم باز هم به داشته های خوب خود در زندگی رجوع کنیم.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم این جشنواره و سایر جشنواره ها بتوانند در این زمینه الگوهای خوبی را به مخاطبان معرفی کنند و مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری هم در پی آن باشند تا آثاری را تولید کنند که بتواند مردم را برای یک شیوه درست در زندگی شان یاری کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.