دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

کارگردان برنده نخل طلا در مراسم اعطای جوایز بفتا

کن لوچ: دولت بریتانیا با بیرحمی و درنده‌خویی با مردم رفتار می‌کند

کن لوچ کارگردان صاحب نام انگلیسی در پشت صحنه یکی از فیلم هایش

سینماپرس: «کن لوچ»، کارگردان جنجالی سینمای بریتانیا، هنگام دریافت جایزه بفتای بهترین فیلم انگلیسی زبان با انتقاد از دولت این کشور گفت: این دولت با بیرحمی و درنده‌خویی با مردم رفتار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، هفتادمین دوره از جوایز بفتا ساعاتی پیش در انگلستان به کار خود پایان داد که فیلم سینمایی «اینجانب، دنیل بلیک» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انگلیسی این دوره از رقابت‌ها شد.

«کن لوچ» هنگام دریافت جایزه خود گفت: از آکادمی (جوایز بفتا) کمال تشکر را دارم چون در واقع با اعطای این جایزه به فیلم «اینجانب، دنیل بلیک» بر واقعیتی که این فیلم راوی آن است، صحه گذاشته است. واقعیتی که فیلم «دنیل بلیک» می‌گوید همان چیزی است که صدها هزار نفر از مردم کشورمان آن را با گوشت و پوست و استخوان خود درگ کرده و راجب به آن می‌دانند و آن‌ها همان مردم فقیر و آسیب‌پذیر این جامعه‌اند که دولت با بیرحمی تمام با آنها رفتار می‌کند و این خیلی نفرت‌انگیز است.

وی افزود: این بیرحمی حتی در مورد کودکان مهاجری که ما همواره وعده کمک به آنها را داده‌ایم تعمیم داده شده است که این خود نیز نفرت انگیز است و واقعا از این موضوع متاسفم که اوضاع روز به روز بدتر و تاریک‌تر هم می‌شود.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «اینجانب، دانیل بلیک» که سال گذشته در رقابت‌های فیلم کن برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم شد داستان  داستان یک کارگر است که بعد از یک حمله قلبی، توسط دکترش از کارکردن منع می‌شود و حالا باید از دولت مستمری بیکاری دریافت کند. اما بوروکراسی پیش روی قهرمان فیلم، دریافت این مستمری را تا حد رسیدن به نقطه بی‌بازگشت به تأخیر می‌اندازد. دنیل بلیک همچنین در طی ماه‌های بیکاری و بی‌پولی‌اش با یک مادرجوان که او هم دچار بحران مشابهی است آشنا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.