سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

برنده سیمرغ بلورین جلوه های ویژه میدانی در گفتگو با ما؛

آقابیک: سیمرغ به آدم ها ارزش نمی دهد/ کاش به یکدیگر اهمیت بدهیم

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه سینما که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای طراحی جلوه های ویژه ۳ فیلم «خفه گی»، «رگ خواب» و «یک روز به خصوص» سیمرغ بلورین دریافت کرد در این باره گفت: معتقدم سیمرغ به آدم ها ارزش نمی دهد و این آدم ها هستند که با دریافت این جایزه می توانند به آن و سینمای ایران ارزش دهند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر یک دورهمی است که در آن زحمات اهالی سینما دیده می شود و این عادی است که افرادی که دیده می شوند حالشان خوب باشد و افرادی که دیده نمی شوند ناراحت باشند؛ من شخصاً سال های سال فعالیت هایم در این جشنواره دیده نشد و حتی در دوره ای که ۱۴ فیلم در بخش مسابقه داشتم و برای برخی از آن ها تلاش بسیاری انجام داده بودم به دلیل تغییرات ناگهانی و غیرکارشناسی بخش جلوه های ویژه به طور کلی از دایره جوایز خارج شد اما هیچ وقت اعتراضی به دبیر جشنواره نکردم.

وی ادامه داد: من معتقدم که همه چیز باید به دست زمان سپرده شود؛ این سینماگران هستند که برای هم می مانند و باید اتحاد خود را حفظ کنند؛ کاش ما برایمان سیمرغ و جشنواره بی اهمیت باشد و بتوانیم به یکدیگر اهمیت بدهیم. ای کاش مانند همان اتفاقی که برای زنده یاد عباس کیارستمی افتاد و جامعه پزشکان با اتحاد در مقابل سینماگران ایستادگی کردند ما سینماگران هم بتوانیم با اتحاد در مقابل هجمه ها ایستادگی کنیم.

آقابیک خاطرنشان کرد: سیمرغ تنها باعث شد تا من مسئولیتم در قبال کارم بیشتر شود و قطعاً با یک انرژی مضاعف در سینما ادامه فعالیت می دهم؛ سیمرغ قطعاً باعث نمی شود تا دستمزد من بالاتر برود و یا به حواشی توجه کنم. من متأسفم از اینکه برخی افراد برای دریافت سیمرغ هر کاری می کنند و حاضرند تا بسیاری از افراد را تخریب کنند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه ۲ انگیزه درون من وجود داشت تا بتوانم سیمرغ بلورین را به دست بیاورم اظهار داشت: اولین انگیزه من این بود که بتوانم عباس شوقی که دایی و استاد من در این عرصه بود را راضی کنم و بتوانم با دریافت این جایزه بخشی از تلاش ها و زحماتش را جبران کنم و خوشحالم که در مراسم اختتامیه وی به جای من که در مجلس حضور نداشتم روی صحنه رفت و این جایزه را دریافت کرد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: دومین انگیزه جدی من نیز این بود که بتوانم با دریافت این جایزه بخشی از زحمات پدر و مادرم که سال های سال با سختی های کار من روبرو بودند را جبران کنم؛ امیدوارم مسئولان سینمایی کشور به فعالان جلوه های ویژه که همواره یکی از آسیب پذیر ترین اقشار سینمایی محسوب می شوند نگاه حمایتی جدی داشته باشندو تنها کسانی که در ویترین قرار دارند دیده نشوند و سایر افرادی که از فن، تجربه و مهارت خود استفاده می کنند مورد توجه مسئولان سینمایی قرار گیرند.

گفتنی است؛ آرش آقابیک متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۲ در تهران طراح جلوه های ویژه در سینما و تلویزیون است. وی تحصیلات خویش را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات شاخه شبکه در دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۳۸۹ به پایان رساند.  آقابیک فعالیت های هنری خویش را بطور نا پیوسته از سال ۱۳۷۹ بعنوان دستیار جلوه های ویژه نزد آقای عباس شوقی اغاز نمود و از سال ۱۳۸۲ بطور پیوسته و حرفه ایی در این حرفه فعالیت خویش را ادامه داد. آقابیک با عنوان دستیار جلوه های ویژه بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی فعالیت کرده است.  در سال ۱۳۹۰ وی با سمت مدیر جلوه های ویژه و بطور مستقل مشغول به کار شد. سپس در اولین حضور خود در جشنواره فیلم فجر (سی و دومین دوره) کاندید بهترین جلوه های ویژه میدانی در فیلم «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی شد. وی از آن دوره تا کنون به عنوان پر کارترین طراح جلوه ویژه مشغول به کار می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.