پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰

نشست خبری «بیست و یک روز بعد»:

خردمندان: مردم با فیلم ما ارتباط برقرار کردند/اعتراضات ساره بیات برای کارت دعوت به جشن کاندیداها

نشست خبری فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»

سینماپرس: نشست خبری فیلم «بیست و یک روز بعد» در حالی برگزار شد که ساره بیات اعتراضات خود را به خبرنگاران اعلام کرد و درباره کارت دعوتی صحبت کرد که وی را به عنوان کاندید معرفی کرده اما به جشن کاندیداها دعوت نشده است!

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» با حضور عوامل برگزار شد.

محمدرضا خردمندان کارگردان عنوان کرد: تقریبا سه سال طول کشید تا هفت مرتبه ما فیلمنامه را آماده کردیم و در نهایت کار بازنویسی شد و شهریور ماه کلید خورد.
سپس حسین شریفی بازیگر نوجوان این فیلم به طنز دیالوگی از فیلم را به خبرنگاران گفت: شماها خیلی خوشبخت هستید که موفق شدید این فیلم را ببینید و همه خندیدند.
سپس محمدرضا شفاه تهیه کننده با ابراز خوشحالی از استقبال خبرنگاران و مردم از تماشای فیلم گفت: حال که فیلم را دیدید، تایید می کنید که کاندیدهای اعلام شده بعلاوه نقدهای قبلی شرایط نقدها را بدتر کرده است. خوشحالم امروز که روز آخر است و فیلم ما اکران شده استقبال مردم خوب بود و همین برایمان کافی است خدا راشکر که نگفتند پست سرتان در را ببنیدید!

*کاراکتر حماسی قهرمان داستان برایمان اولویت داشت
علیرضا برازنده نیز توضیح داد: تمام صحنه های این فیلم دوربین در حرکت بود حتی یک کلوزاپ ساده.

خردمندان اظهار داشت: قهرمان داستان «مرتضی» است ما فیلم زیاد دیدیم دغدغه مان این نبود بیش از حد به غم بپردازیم بلکه کاراکتر حماسی برایمان بیشتر مهم بود.
مسوول فنی سالن سینمای میلاد درباره وضعیت صداهای فیلم ها نیز در نشست حضور داشت و گفت اگر قرار بود همه چیزها مثل قبل باشد، پخش صدا قابل شنیدن نبود ما خیلی کار کردیم تا شرایط بهبود پیدا کند.

*مردم با فیلم ما ارتباط برقرار کردند
خردمندان با اشاره اینکه متاثر از فیلم های مجیدی است، گفت: اما من قبول ندارم که کار قدیمی است من ده روز است فیلم را با همه اقشار میبینم و متوجهم که خیلی ها با فیلم ارتباط برقرار میکنند و اکثرا بزرگسال اند.

وی در ادامه افزود: من تلاش کردم با نگاه یک بزرگسال فیلم را بسازم حتی اگر کاراکتر فیلم نوجوان باشد، فیلم یک ملودرام اجتماعی است و وجه تمایز کار من با آقای مجیدی در همین است. این کار برای نوجوانان هم می تواند خوب باشد چیزی که شاید امروز کمتر ببینیم و نسل این فیلم ها در حال انقراض باشد.

خردمندان در پاسخ به این سوال که مفهوم ایستادن قطار چه بود، گفت: من ترجیح می دهم فعلا درباره این موضوع صحبت نکنم و بازخوردها را بشنوم.

در ادامه نشست یکی از خبرنگاران عنوان کرد که مادر خودش مشکل همین قهرمان فیلم را داشته و الان هم مرحوم شده است همه به احترام مادر این خبرنگار ایستادند و فاتحه خواندند.

*نگرانی های من به نقطه قوت تبدیل شد

در ادامه محمدرضا شفاه تهیه کننده اظهار داشت: فیلنامه من یک واو تغییر نکرده است نه از طرف من نه از طرف تهیه کننده و سرمایه گذار. خیلی ها به حوزه هنری گفتند که فیلمنامه تلخ است و کار نکن اما آنها عقب نکشیدند، این همت حوزه هنری و همکاری ما بود که پروژه جلو رفت و همه نگرانی های من به نقطه قوت تبدیل شد.

حسین شریفی بازیگر نوجوان فیلم در ادامه گفت: هر پسر نوجوانی در زندگی اش بازی کرده و کلوپ رفته و ما هم در شهرمان کلوپ داریم.

خردمندان در ادامه نشست با اشاره به اینکه از همه مسئولان درباره اینکه فیلم ما دو روز بعد از اعلام نامزدی اکران شد، توضیح داد: این سوال را ما از تک تک مسئولین پرسیدیم، کسی جواب نداد ضربه آخر را هم داوری زد. من یک سوال از جشنواره دارم، فیلم ما منتخب آراء مردمی است تقریبا 95 درصد راضی از سالن بیرون آمدند آیا این فیلم کمدی، مبتذل یا دارای شوخی های جنسی بود؟ تنها بخشی که شاید ناقص در این فیلم ماند جلوه های ویژه بود که دراین بخش کاندید شدیم!

وی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت رقابت فیلم اولی ها و با سابقه دارها با هم خوب است، گفت: من زمانی که متوجه شدم انقدر راحت نادیده گرفته شدم و آب سرد بر تمام زحماتش ریخته شد، متوجه شدم که این شیوه درست نیست.

*اعتراضات ساره بیات پس از 15 سال!

در پایان نشست ساره بیات طی سخنانی گفت: من نه اهل جنجال و حاشیه هستم نه کسی از من صدایی شنیده نه اعتراضی کردم و پانزده سال است برای مردم و سینما زحمت میکشم خودم را برای کسانی که مرا نمیشناسم معرفی میکنم و این بی احترامی را فراموش نمیکنم و نمیبخشم. من تمام زندگی ام وقف کار است از سه پروژه سینمایی هییت انتخاب فیلمی را نادیده گرفتند که از جاهای مختلف خارح از ایران بمن می گویند ببخش که نادیده گرفته شدی.

بعد از آن جریان انتخاب آراء من خیلی ناراحت شدم و تمام اکران های عمومی را کنار محمدرضا خردمندان بودم و معتقدم فیلم خوب مسیرش را پیدا میکند و دیده میشود.

من سال ها کاندید فیلم فجر شدم و دیپلم افتخار دارم و ده ها جایزه بین المللی دارم، ببخشید که پانزده سال است حرف نزدم و دلیل ناراحتی ام این است لطفا محمدرضا را نادیده نگیرید و ببخشید که اولین کار تو بود و فجر تو را نادیده گرفت.

من ساره بیات با آن رزومه هستم، این پاکت را نمی فهمم و نمیدانم چرا مرا نادیده گرفتید، سیمرغ مرا عوض کردند. در این پاکت کارت کاندیدا است که اسم من نیست چرا؟ کارت درست شب نامزدی برای من آمد اما با من تماس نگرفتند که حضور یابم علت چیست؟ حضور ساره بیات و اشتباهی نوشتند ؟ این چه بازی مسخره ای است اصلا شوخی بامزه ای نبود؟

من در زندگی شخصی و کاری ام سال ها حرف نزدم و نادیده گرفته شدم اما این بار نمیتوانستم ساکت بمانم.

شفاه نیز در پایان گفت: من فکر میکنم این فیلم بشدت ایرانی است فهم این فیلم نیاز به عشق و تابعیت ایرانی دارد، آدمی میخواهد که کشورش را دوست داشته باشد، نه کسانی که به کشورهای دیگر علاقمند هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.