دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

در اولین روز از برگزاری جشنواره سی و پنجم؛

بی نظمی در زمان اکران فیلم ها و ورود افراد متفرقه به کاخ جشنواره/ وعده ها در روز اول عملی نشد!

برج میلاد

سینماپرس: علیرغم تأکید ویژه مسئولان برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مبنی بر نظم ویژه در کاخ جشنواره و عدم حضور افراد بدون کارت در این مکان، در اولین روز از برگزاری این رویداد مهم سینمایی این وعده های دلنشین عملی نشد و داد اهالی رسانه از ضعف های آشکار اجرای برگزاری جشنواره و عدم تحقق وعده های مسئولان این رویداد درآمد!

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهمترین اتفاقی که در اولین روز از برگزاری جشنواره سی و پنجم به شدت باعث آزرده خاطر شدن اهالی رسانه شد تأخیر در ساعت اکران فیلم ها بود به نحوی که این تأخیر باعث تداخل زمانی نشست های پرسش و پاسخ فیلم ها با اکران فیلم بعدی می شد و در این میان اهالی رسانه زمانی برای استراحت و صرف غذا نداشتند؛ با توجه به اینکه این اتفاق در اولین روز از برگزاری این رویداد مهم سینمایی رخ داد بسیاری از خبرنگاران و منتقدان پیش بینی کردند که در روزهای آتی و به خصوص ایام آخر هفته هرج و مرج و بی نظمی در برنامه های برج میلاد بیشتر شود.

صف های طویل جلوی در سالن های ورودی سینما و خستگی مفرط اهالی رسانه در اولین روز جشنواره جزو نکاتی بود که پیش از این پیش بینی می شد؛ یکی دیگر از نکات قابل توجه دیگر این بود که مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر در حالی پیش از این اعلام کرده بودند که «اهالی رسانه خواستار آغاز اکران فیلم ها از بعدازظهر شده اند» که با پیگیری خبرنگاران سینماپرس و پرسش از همکاران خود، این نتیجه حاصل شد که دبیرخانه جشنواره از هیچ خبرنگاری در این خصوص سوأل نکرده است و اتفاقا اهالی رسانه خواهان اکران فیلم ها از صبح هستند تا فشار و تراکم کاری شان کمتر شود.

مشکل همیشگی استاندارد نبودن پرده سینمایی برج میلاد برای اکران فیلم ها، امسال با تدبیر مدیران اجرایی جشنواره بدتر از قبل نیز شده است. روشن گذاشتن دو استند منقش به سیمرغ در دوطرف پرده سینما در تمام طول فیلم، یکی از عجایبی است که ظاهرا از نابلدی و ناآشنایی مدیران اجرایی جشنواره نسبت به سینما ناشی می شود و باعث شده مخاطبان مجبور باشند تمام مدت نمایش فیلم، علاوه بر آن، این دو استند را نیز روشن ببینند!

یکی دیگر از نکات مهمی که روز گذشته در برج میلاد دیده شد حضور افراد غیرمرتبط و بدون کارت بود! به عنوان مثال یکی از خبرنگاران که امسال تنها یک سهیمه از روابط عمومی جشنواره دریافت کرده بود به راحتی و با پادرمیانی فردی وابسته به مجموعه های زیر نظر سازمان سینمایی یکی از اقوام خود را به داخل برج میلاد آورد. همچنین تعدادی از هنرمندان که به اذعان خودشان هیچ گونه کارتی برایشان صادر نشده است به راحتی در برج میلاد تردد می کردند و شخصی کارت آن ها را چک نمی کرد. یکی دیگر از نکات مهم این است که بنا به مشاهده خبرنگار سینماپرس تنی چند از خبرنگاران با ارائه کارت هایی غیر از برج میلاد توانستند در برج حضور پیدا کنند!

از سوی دیگر بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان نسبت به اکران فیلم های مستند در سالن اصلی برج میلاد واکنش نشان دادند چرا که اکران فیلم مستند در کاخ جشنواره حتی نتوانست به اندازه ۲ ردیف کامل از صندلی های سالن اصلی را پر کند و این اتفاق در حالی بود که اگر فیلم های مستند در سالن های جنبی نمایش داده می شد اهالی رسانه می توانستند با تراکم و فشار کاری کمتری مواجه شوند.

چند روز قبل یکی از منتقدان سینمایی با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشته بود: «امسال برای بازتر شدن برنامه ها، جشنواره ۲ روز طولانی تر شد. اگر نمی شد، قرار بود چه اتفاقی بیفتد؟   این همه فشردگی برای چه؟ مگر قرار است خبرنگاران را به اسارت ببرند؟»؛ این نکته قابل تأمل در اولین روز برگزاری جشنواره نمود عینی پیدا کرد.

گفتنی است؛ این اتفاقات در حالی رخ داد که بهروز غریب پور که به عنوان مدیر کاخ جشنواره شناخته می شود در مصاحبه ای با سینماپرس اعلام کرده بود: «امسال همه افرادی که امکان حضور در این مکان را پیدا می کنند در آرامش کامل و با بهترین شرایط می توانند از برنامه های جشنواره استفاده کنند و دیگر هیچ خبری از استرس و تنش و ازدحام های بی مورد نخواهد بود.»

او همچنین تأکید کرده بود: «یکی از نکات مهمی که امسال مد نظر ما است و امیدواریم که به سرانجام برسد این است که همه فیلم ها رأس زمان مقرر روی پرده بروند و دیگر شاهد تغییرات ساعتی برای اکران فیلم ها در برج میلاد نباشیم.»

این در حالی است که بنابر مشاهدات خبرنگاران سینماپرس درب ضلع شرقی سالن همایش های برج میلاد باز بود و هر فردی حتی بدون داشتن کارت امکان تردد داشت.

نظرات

  • شاهرخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۳:۲۳
    0 0
    روز اول هم فیلم ها هم فضا هم آدمها همه کسل کننده و بی روح بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.